سیکلوژست و تمامی عوارض و تاثیرات آن در باداری

شنبه 19 مرداد 1398
11:28
salamat


سیکلوژست ، نحوه مصرف سیکلوژست

سیکلوژست و تمامی عوارض و تاثیرات آن در باداری

سیکلوژست ، نحوه مصرف سیکلوژست

شیاف سیکلوژست دارویی در جهت درمان افسردگی بعد از زایمان برای بانوان می باشد که طبق نظریه پزشک باید تجویز شود و مصرف آن عوارضی مثل بیخوابی و یبوست دارد.

نحوه کارکرد سیکلوژست چگونه است؟

شیاف سیکلوژست حاوی ترکیبات فعال پروژسترون است که در واقع یک هورمون طبیعی زنانه است. پروژسترون برای عملکرد عادی سیستم باروری ضروری است و سطح آن به طور طبیعی در سراسر چرخه قاعدگی نوسان می کند. پس از تخمک گذاری، چنانچه تخمک بارور نگردد، سطح پروژسترون درخون، قبل از شروع دوره قاعدگی کاهش می یابد.سیکلوژست

برخی زنان به این امر واقف هستند که استفاده از پروژسترون 12 تا 14 روز قبل از شروع عادت ماهیانه می تواند علائم سندرم پیش از قاعدگی را کاهش دهند. هرچند نحوه عملکرد دقیق آن مشخص نیست زیرا از لحاظ علمی وقوع سندروم پیش از قاعدگی به سبب فقدان پروژسترون در جریان خون اثبات نشده است.


سیکلوژست

سیکلوژست

شیاف سیکلوژست چیست؟

درمان افسردگی بعد از زایمان با شیاف سیکلوژست

پروژسترون به علاوه می تواند برای درمان افسردگی پس از زایمان نیز استفاده شود. جفت جنین پروژسترون را در طول بارداری تولید می کند و کاهش میزان پروژسترون پس از تولد ممکن است یکی از علل افسردگی پس از زایمان باشد.


درمان افسردگی

درمان افسردگی

سیکلوژست برای افسردگی بعد از زایمان

کمک به لقاح آزمایشگاهی با سیکلوژست

پروژسترون برای حمایت از بارداری سریع در زنان دارای لقاح آزمایشگاهی (IVF) نیز استفاده می شود. در این مورد، استعمال شیاف ها در روز بازسازی تخمک شروع می شوند. پروژسترون بر روی رحم عمل می کند و در آماده سازی تخمک های بارور شده برای کاشت کمک می کند. اگر حاملگی تایید شود، اعمال پروژسترون به مدت 38 روز ادامه دارد. این عمل تا زمانی که جفت به طور کامل رشد کند، به حفظ بارداری کمک شایانی می نماید و پس از آن پروژسترون را برای تقویت حاملگی ادامه می دهند.


شیاف های سیکلوژست را می توان داخل واژن و یا رکتوم قرار داد. در هر دو مورد، شیاف ها ذوب می شوند و پروژسترون خروجی از طریق رگ های خونی فراوان موجود در این مناطق جذب می شود.

IVF

IVF

سیکلوژست برای کمک به لقاح

نکاتی که در ارتباط با مصرف شیاف پروژسترون باید بدانید:


در صورتیکه از کاندوم های لاتکس یا دیافراگم استفاده می کنید بهتر است شیاف پروژسترون را درون مقعد قرار دهید چرا که ممکن است به کاندوم آسیب رسانده و احتمال بارداری را افزایش دهد.

اگر عفونت ادراری داشته یا به تازگی زایمان کرده اید شیاف را از طریق مقعد استفاده کنید.

برای درمان ناباروری شیاف باید از طریق واژن استعمال گردد.

خانم هایی با مشکلات کبدی یا خونریزی های غیرعادی رحم نباید از شیاف پروژسترون استفاده کنند.

زنانی که سابقه سکته داشته و یا به تازگی سقط جنین داشته اند نباید از این دارو استفاده کنند.

چنانچه دچار هر نوع حساسیت دارویی می باشید قبل از استفاده از این دارو با پزشک مشورت کنید.

زنان با مشکلات قلبی، مشکلات کبدی، فشار خون بالا، افسردگی، میگرن، صرع و دیابت باید بااحتیاط و تحت نظر پزشک از این دارو استفاده کنند.

اگر به کودک خود شیر می دهید قبل از اینکه دارو را مصرف کنید با پزشک در این زمینه مشورت کنید.

سیکلوژست در شیردهی

سیکلوژست در شیردهی

سیکلوژست برای مادران شیرده


تداخل دارویی سیکولوژست

اهمیت بسیار زیادی دارد که قبل از شروع درمان با استفاده از سیکلوژست پزشک خود را از داروهایی که استفاده می کنید شامل داروهای غیرتجویزی و گیاهی مطلع سازید. همینطور قبل از مصرف هر داروی جدید دیگری در طول استفاده از سیکلوژست با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید ترکیب دو دارو برای شما بی خطر است.

توصیه می شود سایر داروهای واژنی نباید در ترکیب با سیکلوژست استفاده شود.

تداخل سیکلوژست

تداخل سیکلوژست

تداخلات دارویی سیکلوژست

داروهای ذیل ممکن است ازکار افتادگی پروژسترون توسط کبد را افزایش دهد و به صورت بالقوه می تواند اثر این دارو را کاهش دهد.


  • کاربامازپین
  • اگزاکاربازین
  • فنوباربیتال
  • فنی توئین
  • پریمیدون
  • ریفامپیسین
  • عوامل خطر سیکلوژست

عوامل خطر سیکلوژست

داروهای تاثیرگذار روی سیکلوژست

داروهایی دیگری که حاوی پروژسترون هستند


  • ژل واژینال کرینون
  • ژستون تزریقی
  • لوبیون تزریقی
  • کپسول اوتروژستان
  • کپسول های واژینال اوتروژستان
  • پروژسترون

پروژسترون

سیکلوژست و داروهای حاوی پروژسترون

موارد منع مصرف سیکولوژست

زنانی که دلیل خونریزی غیرمعمول واژنی شان تشخیص داده نشده است.

زنان با اختلالات خونی ارثی با نام پورفیری ها.

زنان با مشکلات سخت کبدی

زنان مشکوک یا مبتلا به تومور حساس به پروژسترون مثل سرطان سینه یا سرطان مرتبط با دستگاه تناسلی

زنان با تورم عروق ناشی از لخته خون سطحی

زنان با تورم عروقی (ترومبوآمبولی وریدی) برای مثال (ترومبوز ورید عمقی) یا در شش ها

زنانی که حمله قلبی یا سکته قلبی داشته اند.

زنانی که سقط جنین داشته اند اما بافت هنوز در داخل رحم قرار دارد

زنان با بارداری نابجا (داخل یکی از لوله های فالوپ)

زنانی که به یکی از محتویات شیاف ها حساسیت داشته باشند.

خطر سیکلوژست

خطر سیکلوژست

ممنوعیت مصرف سیکلوژست

عوارض جانبی شیاف پروژسترون

هر داروی ممکن است برای افراد مختلف ،عوارض مختلفی نیز داشته باشد و تاثیرات آن نیز متفاوت می باشد. بر اثر مصرف شیاف های سیکلوژست ،عوارضی مثل:


  • بی خوابی
  • درد پستان
  • ناراحتی های شکمی یا درد
  • قرمزی پوست
  • خستگی
  • یبوست
  • عوارض سیکلوژست

عوارض سیکلوژست

سیکلوژست چه عوارضی دارد؟

استفاده از شیاف های سیکلوژست در بارداری و شیردهی

شیاف های سیکلوژست نباید در طی دوران بارداری مورد استفاده قرار گیرد جز در موارد پشتیبانی لوتئال برای کمک به تولید مثل. اگر فکر می کنید ممکن است به هر دلیلی در حین استفاده از این دارو باردار باشید توصیه های پزشکی را از پزشک خود دریافت کنید. هر چند پروژسترون هورمونی طبیعی است که تولید می شود انتظار نمی رود هرگونه اثر آسیب رسانی داشته باشد.

پروژسترون به طور طبیعی در طول بارداری تولید می شود. این دارو مانند پروژسترون طبیعی اثر یکسانی دارد و هیچ ضرری هنگام استفاده به عنوان پشتیبانی لوتئال در ماه اول بارداری نداردو پروژسترون به شیر پستان وارد می شود. تولیدکنندگان اظهار دارند شیاف های سیکلوژست برای زنانی که شیر میدهند توصیه نمیشود. اگر به کودک خود شیر می دهید قبل از مصرف این دارو به توصیه های پزشک خود عمل کنید.


خواص سیکلوژست

خواص سیکلوژست

سیکلوژست در دوران بارداری

شیاف پروژسترون و دو جنسیتی شدن جنین!


شیاف سیکلوژست مضرات پروژسترون مصنوعی را ندارد و تاثیر منفی بر روی جنین شما نخواهد داشت. شیاف سیکلوژست حاوی ترکیبات فعال پروژسترون است که در واقع یک هورمون طبیعی زنانه است. دستگاه تناسلی خارجی جنین بین هفته های 14 تا 16 شکل نهایی خود را پیدا می کند و ظاهر دخترانه یا پسرانه آن در پایان هفته 16 در سونوگرافی واضح خواهد بود.

بنابراین ادامه یا قطع مصرف پروژسترون تاثیری روی وضعیت جنین شما نخواهد داشت. پس اگر پزشکتان صلاح بداند، مصرف پروژسترون را ادامه دهید. زیرا می تواند به پیشگیری از زایمان زودرس کمک کند.


جنین دو جنسه

جنین دو جنسه

تاثیر سیکلوژست روی جنسیت جنین

جزئیات مهم درباره داروی پروژسترون:

داروهای پروژسترونی که هیدروکسی پروژسترون کاپروات 17 (17P) نامیده می شود، ممکن است به رفع خطر ابتلا به زایمان زودرس در زنان باردار کمک کنند. بنابراین، اگر زنی تولد زودرس نوزادی را در حاملگی های قبلی خود تجربه کرده باشد، پزشک به او پیشنهاد استفاده از داروهای پروژسترون را برای گذراندن دوران بارداری خواهد داد.

نتایج مطالعات انجام شده در مورد چنین زنانی نشان می دهد که دوران بارداری آنها بدون استفاده از داروها یا روش ها خاص امکان پذیر نبوده و درد زایمان، هر لحظه ممکن است به طور ناگهانی شروع شود. اگر در چنین شرایطی، کیسه آب کودک به حال خود رها گردد، ناگهان پاره شده و با شروع درد زایمان، نوزاد نارس به دنیا خواهد آمد.

معمولا پزشکان متخصص زنان و زایمان از داروهای پروژسترونی برای جلوگیری از انجام زایمان زودرس در زنان حامله بین هفته های 16 تا 24 از دوران بارداری استفاده نموده و مصرف آن را یک بار در هفته تا پایان هفته 37 از دوران بارداری طول می دهند. محققان اعتقاد دارند که هورمون پروژسترون در رفع خطر ابتلا به زایمان زودرس بسیار موثر می باشد. در نهایت، لازم است بدانید که این دارو توسط خود پزشک در ناحیه باسن فرد با استفاده از یک سرنگ تزریق می گردد

منبع:نمناک


[ بازدید : 141 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار روز دنیا در زمینه بهداشت و سلامت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]