چگونه بهترین ماسک خاک رس را برای پوست خود انتخاب کنیم؟

شنبه 6 مهر 1398
14:02
salamat


ممکن است خاک رس یک ترکیب دارای تکنولوژی بالا به عنوان یک محصول برای زیبایی و سلامتی پوست نباشد، اما یکی از کارآمدترین آنهاست. خاک رس و رسوبات خاک قرن‌های متمادی به عنوان محصولاتی طبیعیبرای سلامت و زیبایی پوست مورد استفاده قرار می‌گرفتند. یکی از متخصصین پوست (Rachel Nazarian) در این باره می‌گوید: خاک رس می‌تواند با زدودن چربی و باکتری‌های پوست، به عنوان یک ترکیب پاک کننده و سفید کننده مورد استفاده قرار بگیرد.


با این حال استفاده از خاک رس به عنوان ماسک می‌تواند خیلی هم برای افراد دل چسب نباشد، چرا که پس از استفاده از آن، بر روی پوست خشک شده و حس نامطبوعی ایجاد می‌کند. اما امروزه دیگر با وجود فرم‌های مختلف از خاک رس نظیر انواع کرم‌ها، ماسک ها و پودرهای حاوی خاک رس، این مشکل برطرف شده است. این محصولات با کمترین میزان ایجاد حساسیت، سبب پاکسازی منافذ پوستی شما خواهند شد. در ادامه 4 نکته اساسی برای انتخاب بهترین ماسک متناسب با نوع پوست شما آورده شده است:

کرم‌ها بهترین گزینه برای پاکسازی ملایم پوست شما هستند
کرم‌های دارای خاک رس، دارای فرمولاسیونی هستند که سبب پاکسازی پوست شما می‌شود. به همین دلیل این کرم‌ها انتخاب مناسبی برای افراد دارای پوست‌های خشک و حساس هستند. برای مثال، ماسک صورت هیدراته کننده دکتر Barbara Sturm ، حاوی خاک رس کائولین و آلوئه ورا بوده که سبب حفظ رطوبت پوست می شود (این ماسک باید 10 دقیقه بر روی پوست قرار داده شود). افرادی که پوست چرب هستند، بهتر است از ماسک ژل مانند Lixir skin’s Soft Clay Rubber استفاده کنند. فرد باید ماسک را بر روی پوست صورت به صورت ماساژ گونه پخش کند تا پاکسازی پوست به خوبی صورت پذیرد. بهتر است ماسک پس از 5 دقیقه تماس با پوست صورت، شستشو داده شود.


ماسک‌هایورقه‌ای برای پاکسازی‌های عمیق تر مناسب هستند
این ماسک‌ها به راحتی بر روی صورت فیکس شده و در عرض 10 دقیقه می‌توانند پاکسازی عمیق پوست را انجام دهند. برای مثال Patchology SmartMud’s No Mess Mud Masque دارای اثر خنک کنندگی قابل توجهی بوده و مخلوطی از خاک رس، خاکستر آتشفشانی و زغال فعال شده بوده که ناخالصی و سموم پوست را پاکسازی می‌کند. ماسک دیگری با نام Magic Stripes’ Deep Detox Tightening Mask به گفته دکتر نزاریان، از ترکیب خاک رس بوده که منحصرا سبب رفع حساسیت های پوستی می‌شود.

پودر حاوی خاک رس
این پودر خشک حاوی خاک رس بوده و بهتر است 15 دقیقه بر روی پوست صورت قرار بگیرد. ماسک Ranavat Botanic s Flawless Veil Illuminating Masque که ترکیبی از پودر خاک رس و برخی گیاهان می‌باشد، می‌تواند با مقدار کمی آب ترکیب شده و بر روی پوست صورت قرار داده شود. این ماسک سبب حذف سلول‌های مرده و بازسازی سلول‌های پوست خواهد شد. ماسک Odacite ’s Synergie Immediate Skin Perfecting Beauty Masque شامل سرکه سیب برای پاکسازی منافذ پوست، آب لیمو برای حذف سلول‌های مرده و شیر ارگانیک برای روشن کردن و درخشان سازی پوست می‌باشد.

به زمان قرار گیری هر ماسک بر روی پوست توجه کنید
توجه کنید اگر ماسک بیش از زمان تعیین شده بر روی پوست بماند، نه تنها تاثیر بیشتری نخواهد داشت، بلکه پاک کردن آن از روی پوست را نیز دشوارتر خواهد کرد. همیشه ماسک ها را توسط آب گرم از پوست خود پاک کنید و پس از آن برای جلوگیری از خشکی پوست حتما از یک مرطوب کننده استفاده کنید. از آنجا که خاک رس یک پاک کننده طبیعی برای پوست محسوب می‌شود، بهتر است برای تاثیر قابل قبول، در هر هفته یک بار ماسک آن مورد استفاده قرار بگیرد.


مراحل استفاده از ماسک
پوست رو به خوبی از هر ماده ی آرایشی و کرمی پاک کنین.
ماسک رو به ملایمت به پوست بزنین و مراقب باشین که از چشم ها دور باشه.
اجازه بدین کاملا خشک بشه.
با آب گرم به خوبی بشورینش.
بعد تونر و مرطوب کننده به صورتتون بزنین.

منبع : rangyrangi

[ بازدید : 154 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار روز دنیا در زمینه بهداشت و سلامت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]