چگونه با تغییر در غذا، پوست مان سالم شود؟/ باید و نبایدها برای پوستی شفاف (۱)

سه شنبه 16 مهر 1398
4:03
salamat

باید و نباید هایی برای پوست شفاف

غذای سالم بخورید تا پوستتان سرزنده بماند

اطمینان حاصل کنید که یک رژیم سالم داشته باشید که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست شما است.ویتامین ب، سی ، ایی ، آ و کا همه کمک می کنند که پوست شما تازه و درخشان باشد.ویتامین ب اساس پوست، مو و ناخن را تشکیل می دهد. شما می توانید این ویتامین را در غذاها مانند بلغور جو دوسر، تخم مرغ، برنج و موز پیدا کنید.

میوه و پوست

ویتامین سی پوست شما را در برابر آفتاب محافظت می کند. ویتامین سی در غذاهای مرکبات مثل لیمو، لیمو، پرتقال، فلفل، آب گلاب، انگور، گل کلم و سبزیجات برگ پیدا می شود.

ویتامین ایی نیز به محافظت از پوست خود در برابر آفتاب کمک می کند و می تواند در غذاهایی مانند زیتون، اسفناج، آجیل، دانه ها و روغن های گیاهی یافت شود.

ویتامین آ برای ترمیم بافت پوست ضروری است. بدون آن، پوست شما خشک و لکه دار خواهد شد. ویتامین آ در میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

ویتامین کا به کاهش دایره های تاریک زیر چشم و کبودی کمک می کند. ویتامین کا در سبزیجات سبز برگ، محصولات لبنی و گوشت پیدا می شود.

نوشیدن آب و سلامت پوست

آب بنوشید تا پوستتان مانند آینه شفاف باشد

همانطور که شما می دانید، آب آشامیدنی برای پوست روشن و سالم مهم است. این به خاطر این واقعیت است که پوست شما – مانند بسیاری از سلولهای دیگر بدن – در درجه اول از آب تشکیل شده است.بدون آب کافی، پوست شما می تواند خشک شود و خشک تر شود و پوسته پوسته شود. در طول زمان، این می تواند به چین و چروک منجر شود. شما باید حداقل ۲٫۵ تا ۳ لیتر آب در روز بنوشید.

آب آشامیدنی نیز برای از بین بردن سموم مضر از بدن کمک می کند.

اگر چه هیچ اندازه گیری دقیق علمی از میزان آب در روز (از فرد به فرد متفاوت است و با توجه به شرایط آب و هوایی و فعالیت بدنی) وجود ندارد باید گفت بین ۶ تا ۸ لیوان آب بهترین میزان برای سلامتی است. اگر آب آشامیدنی به میزان کافی نمی توانید بخورید، می توانید با نوشیدن مقدار زیادی چای یا آب نارگیل (که گفته می شود برای پوست شما فوق العاده) جایگزین کنید. همچنین شما می توانید یک تکه لیمو را به نوشیدنی خود اضافه کنید تا عطر و طعم خاصی به آب بدهد. لیمو نیز برای پوست بسیار مفید است، بنابراین شما دو پرنده را با یک سنگ می کشید!

شما همچنین باید سعی کنید به مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات با محتوای آب بالا مانند گوجه فرنگی، خیار، هندوانه، انگور، کرفس و تربچه دوست شوید.

به اندازه کافی بخوابید

به اندازه کافی بخوابید

خواب برای پوست ضروری به نظر می رسد!

وقتی که خوابید، پوست خود را بازسازی می کند و خود را دوباره ترمیم می کند، سلول های قدیمی را از بین می برد و سلول های جدیدی را دوباره می سازد.

هنگامی که شما به اندازه کافی خوب نخوابیده اید یا خواب تان کیفیت لازم را نداشته است، پوست شما روز بعد بسیار خسته است و از نشانه های هستگی پوست می توان به رنگ پریده و تیره بودن پوست اشاره کرد. این به علت این واقعیت است که کمبود خواب باعث ایجاد رگهای خونی زیر پوست شما می شود که همان باعث ایجاد دایره های تاریک در زیر چشم ها می شود.

برای داشتن پوستی شفاف و سرحال و تازه، باید الگوهای خواب خوبی داشته باشید. اگر شما یک فرد بزرگسال هستید، باید ۷-۸ ساعت خواب خوب و عمیق داشته باشد.

۹ یا ۱۰ ساعت برای بچه ها و نوجوانان توصیه می شود. همچنین باید عادت کنید که ساعت های منظمی به رختخواب رفته و ساعت مشخصی بیدار شوید، زیرا بدن شما عادت پذیر است.

سیگار ممنوع

برای داشتن پوستی بدون سیاهی سیگار ممنوع

باید از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل قبل از خواب اجتناب کنید، زیرا بر کیفیت خواب شما تاثیر می گذارد.

به غیر از خود خواب، کارهای دیگری هم می توانید انجام دهید که پوست تان شفاف و سالم باشد، به عنوان مثال، بهتر است پشت صندلی خود بخوابید، زیرا صورت شما در برابر بالشت مقاوم نیست و همین باعث می شود که چین و چروک های صورت تان از بین برود.

شما همچنین باید یک بار در هفته بالشتک خود را بشورید تا از ایجاد روغن، خاک و باکتری جلوگیری کنید و رنگ های سفید را به جای رنگ های مختلف انتخاب کنید، زیرا رنگ ها می توانند پوست حساس را تحریک کنند.

ورزش و پوستی سالم

تمرین ورزشی داشته باشید

ورزش نه تنها شما را سرزنده نگه می دارد، بلکه به پوست شما کمک می کند تا با تنظیم جریان اکسیژن به پوست، یک پوست تازه و سالم داشته باشید.

هنگام ورزش، اطمینان حاصل کنید که از آرایش استفاده نمی کنید و حتما اگر آرایشی دارید آن را پاک کنید. اگر آرایش داشته باشید عرق در منافذ شما به دام افتاده و موجب شکسته شدن پوست شما می شود.

پس از اینکه ورزش تمام شد، حتما بلافاصله دوش بگیرید تا عرق های روی پوست تان پاک شود. اگر مکان و زمانی برای دوش گرفتن وجود نداشت حداقل صورت خود را کاملا تمیز کنید. همچنين مهم است که وزن سالم و شاخص توده بدنی (شاخص توده بدنی بدن) برای سن و قد شما حفظ شود.


منبع: پرسشینو


[ بازدید : 161 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار روز دنیا در زمینه بهداشت و سلامت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]