شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

اخبار روز دنیا در زمینه بهداشت و سلامت

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

چاق شدن صورت در یک هفته با روش‌های کاربردی

لاغری صورت مشکلی است که بسیاری از ما در طول زندگی آن را تجربه می‌کنیم. خوشبختانه روش‌های زیادی برای چاق شدن سریع صورت وجود دارد که از آن جمله می‌توان به تغییر در رژیم غذایی، استفاده از ماسک و ماساژ صورت اشاره کرد.

لاغری صورت مشکلی است که بسیاری از افراد در اثر بیماری، کاهش وزن و بالا ر. فتن سن آن را تجربه می‌کنند. صورت لاغر سن شما را بیشتر نشان می‌دهد و از جذابیت شما می‌کاهد. برخی از افراد برای چاق شدن صورت از تزریق ژل، تزریق چربی و بوتاکس استفاده می‌کنند و برخی دیگر به دلیل عوارض این روش‌های پزشکی به دنبال روش‌ها طبیعی برای چاق شدن صورت هستند. در صورتی‌که به دنبال روش‌های طبیعی برای چاق شدن صورت هستید، با ما همراه باشید. ما در این مطلب به بررسی نقش رژیم غذایی، استفاده از ماسک و ماساژ صورت با روغن‌های طبیعی در چاق شدن سریع صورت می‌پردازیم.

چاق شدن سریع صورت با تغذیه
یک رژیم غذایی مناسب با تامین ویتامین، کالری، مواد مغذی مورد و با رفع کم آبی بدن نقش موثری در چاق شدن سریع صورت داشته باشد. برای این منظور باید برخی از مواد غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کرده یا میزان آن‌ها را افزایش دهید.

۱. نوشیدن آب کافی
معمولا ورزشکاران و بدنسازان در زمان انجام تمرینات ورزشی آب بدنشان کم می‌شود و بعد از مدتی متوجه می‌شوند، صورتشان لاغر شده و زیبایی اولیه را ندارد. کم آبی بدن یکی از دلایل مهم لاغری صورت است. نوشیدن آب کافی در طول روز آب میان بافتی سلول‌ها را تامین می‌کند و اثر فوق العاده‌ای بر چاق شدن صورت دارد.

۲. نوشیدن شیر
برای چاق شدن سریع صورت هر روز شیر بنوشید. این نوشیدنی سرشار از پروتئین، کلسیم، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و با افزایش آبرسانی به سلول ها‌ی پوستی باعث پر شدن صورت می‌شود.

۳. مصرف میوه و سبزیجات
برای چاق شدن سریع صورت کافی است مصرف میوه و سبزیجات را در رژیم غذاییتان افزایش دهید. فیبر موجود در میوه و سبزیجات باعث آبرسانی به سلول‌های پوست می‌شود. اگرچه میوه‌ها کالری پایینی دارند، اما به دلیل فیبر بالایی که دارند شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارند. یک هفته بعد از اضافه کردن سبزیجات و میوه‌ها به رژیم غذاییتان می‌توانید تاثیر آن بر پر شدن صورتتان را ببینید.

۴. مصرف آجیل
یکی از بهترین روش‌ها برای چاق شدن صورت در یک هفته خوردن آجیل است. حب ۴ مغز یکی از معجون‌های عالی است که اضافه کردن آن به رژیم غذاییتان باعث چاق شدن سریع صورت می‌شود. این حب از خرما، پسته، فندق و بادام تهیه می‌شود. ۴ عدد از هر یک از این مغز‌ها را بکوبید و با دو عدد خرما یا مقداری شیره خرما ترکیب کنید، تا به شکل خمیر درآید. با این خمیر حب‌های کوچک درست کنید. روزانه ۵ تا ۱۰ عدد از این حب‌ها را بخورید تا صورتتان پر شود.

۵. خوردن آب سیب زمینی
سیب زمینی سرشار از ویتامین ث. است، بنابراین باعث آبرسانی پوست شده و به چاق شدن صورت و برجسته شدن گونه‌ها کمک می‌کند. برای پر شدن صورت در یک هفته روزانه دو لیوان آب سیب زمینی بنوشید.

۶. رژیم غذایی پر کربوهیدرات
برای چاق شدن صورت در یک هفته مواد غذایی حاوی کربوهیدرات مانند نان، برنج، ماکارونی و پاستا را به رژیم غذاییتان اضافه کنید. خوردن این مواد غذایی باعث اضافه شدن چربی صورت شده و صورتتان را به سرعت چاق می‌کند.

۷. خوردن جوانه گندم
کالری جوانه گندم بالاست و گنجاندن آن در رژیم غذایی باعث چاق شدن بدن و صورت می‌شود. همچنین پروتئین موجود در جوانه گندم باعث افزایش حجم عضلات می‌شود. جوانه گندم را همراه با شیر یا ماست بعد از هر وعده غذایی میل کنید و یا از آن برای تهیه سالاد و طبخ غذا استفاده کنید.

۸. خوردن شیر خشک
شیر خشک سرشار از ویتامین، مواد معدنی است و نقش موثری در آبرسانی به پوست دارد. برای چاق شدن سریع صورت دو قاشق غذاخوری شیر خشک، یک قاشق مرباخوری عسل و یک لیوان شیر را با یکدیگر ترکیب کنید. خوردن این ترکیب هر شب قبل از خواب بعد از یک ماه باعث پر شدن صورت می‌شود.


همچنین بخوانید:

روغن آرگان با خواصی فراتر از زیبایی پوست و مو
عوارض دیفن هیدرامین
تست پاپ اسمیر چیست و به چه منظور انجام میشود ؟

چاق شدن صورت در یک هفته با ماسک
استفاده از ماسک‌های طبیعی باعث آبرسانی به پوست شده و در مدتی کوتاه صورت را پر می‌کند. برخی از ماسک‌ها که باعث چاق شدن سریع صورت می‌شوند.

۱. ماسک خیار
استفاده از ماسک خیار باعث آبرسانی به سلول‌های پوست شده و آب میان بافتی را افزایش می‌دهد. برای تهیه این ماسک یک عدد خیار را رنده کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید، سپس بشویید. نتایج استفاده از ماسک خیار را بعد از ۲ هفته می‌توانید ببینید.

۲. ماسک گلاب و گلیسیرین
یک روش موثر برای چاق شدن سریع صورت استفاده از ماسک گلاب و گلیسیرین است. برای تهیه این ماسک گلاب و گلیسیرین را با یکدیگر مخلوط کنید و شب قبل از خواب روی صورت بمالید. صبح روز بعد صورتتان را با آب گرم بشویید. برای رسیدن به نتیجه مطلوبتان این کار را هر شب تکرار کنید.

۳. ماسک عسل و پاپایا
یک قاشق غذاخوری عسل را با میوه پاپایا له شده ترکیب کنید. این ماسک را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورتتان قرار دهید، سپس با آب گرم بشویید. استفاده از این ماسک هر روز صبح باعث پر شدن سریع صورت می‌شود.

۴. ماسک گل رس و گلاب
یک قاشق غذاخوری خاک رس را با یک قاشق مرباخوری گلاب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. این ماسک را روی صورتتان بمالید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند، سپس با آب سرد بشویید. استفاده روزانه از این ماسک باعث پر شدن صورت می‌شود.

۵. ماسک سیب زمینی و ماست
آب یک عدد سیب زمینی را گرفته و آن را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورتتان قرار دهید، سپس با آب گرم بشویید.

۶. ماسک جوانه گندم و موز
نصف یک موز را له کنید و آن را با دوقاشق چای خوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم ترکیب کنید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورتتان قرار دهید، سپس با آب ولرم بشویید.

۷. ماسک جوانه گندم و ماست
برای چاق شدن سریع صورت از ماسک جوانه گندم استفاده کنید. برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم، دو قاشق غذاخوری ماست و نصف آووکادو له شده را با یکدیگر ترکیب کنید تا به شکل خمیر درآید. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان قرار دهید، سپس با آب ولرم بشویید.

۸. ماسک تخم شنبلیله
تخم شنبلیه را پودر کنید، سپس یک قاشق غذاخوری از پودر آن را با مقداری آب ترکیب کنید، تا خمیر شود. این ماسک را ابتدا به مدت ۱ الی ۲ دقیقه روی پوستتان ماساژ دهید. سپس ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خشک شود و با آب ولرم بشویید. انجام اینکار ۲ تا ۳ بار در روز باعث چاق شدن سریع صورت می‌شود.

۹. ماسک سیب درختی
مواد مغذی سیب باعث پرشدن صورت و برجسته شدن گونه‌ها می‌شوند. یک عد سیب را رنده کنید و هر روز صبح آن را روی صورتتان بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی صوتتان بماند، سپس با آب گرم بشویید.

۱۰. ماسک شیر خشک
یک روش آسان برای پر شدن سریع صورت استفاده از ماسک شیر خشک است. برای تهیه این ماسک شیر خشک، روغن زیتون و شکر را ترکیب کنید تا به شکل خمیر در آید. این ماسک را به مدت نیم ساعت روی صورتتان قرار دهید، سپس بشویید.

منبع: drsalam.novinblog

نکات بعد از کشیدن دندان عقل

همه به گونه ای متفاوت به بی هوشی واکنش نشان می دهند.اگر یک بی حسی موضعی دارید و به هوش آمدید، می توانید به خانه برگردید تا بهبودی خود را شروع کنید. حتی ممکن است بتوانید به سرکار بروید یا فعالیت های نرمال خود را انجام دهید.اگر دچار بی هوشی عمومی شدید و یا هنوز احساس خواب آلودگی می کنید، به کسی نیاز خواهید داشت که شما را به خانه برساند.

اغلب مردم بعد از جراحی دردی ندارند.

احتمالاً برای سه یا چند روز ناراحتی در بلع و تورم خواهید داشت.

دهان شما ممکن است به چند هفته استراحت نیاز داشته باشد تا به طور کامل التیام یابد.

دستورالعمل های پزشک خود را برای بهبودی سریع تر دنبال کنید.

بعد جراحی دندان

نکات بعد از کشیدن دندان عقل

در اینجا چند نکته برای سه روز اول بعد از جراحی کشیدن دندان عقل وجود دارد:

بایدها بعد کشیدن دندان عقل:

  • از یک بسته یخ بر روی صورت خود برای جلوگیری از تورم و یا تغییر رنگ پوست استفاده کنید.
  • از گرمای مرطوب برای فک دردناک خود استفاده بکنید.
  • دهان خود را به آرامی باز و بسته کنید تا فک تان تمرین کند.
  • غذاهای نرم مثل پاستا ، برنج و یا سوپ بخورید.
  • مقدار زیادی مایعات بنوشید.
  • مسواک زدن دندان هایتان از روز دوم شروع کنید.
  • داروهایی که پزشک شما برای تسکین درد یا تورم تجویز می کند را حتما بخورید.
  • اگر تب دارید یا اگر درد یا ورم شما بهبود نیافت،با پزشک خود تماس بگیرید.

نبایدها بعد کشیدن دندان عقل:

  • چیزی را میک نزنید چون می تواند لخته خون را بکند.
  • دهانتان را خشن آبکشی نکنید ممکن است پزشک شما شستشو را به آرامی با آب شور پیشنهاد کند.
  • خوراکی های سفت، ترد و یا چسبناک نخورید که ممکن است زخم های شما را خراش دهد.
  • سیگار نکشید سیگار کشیدن می تواند التیام شما را کند کند.

بعداز کشیدن دندان عقل چه نکنیم؟

خطرات و عوارض احتمالی کشیدن دندان عقل:

بیشتر دندان های عقل می توانند منجر به عوارض طولانی مدت شوند با این حال،کشیدن دندان های عقل گاهی نیاز به جراحی دارند که شامل ایجاد یک برش در بافت لثه و برداشتن استخوان می باشد. به ندرت، پیچیدگی می تواند شامل موارد زیر باشند:

  • حفره دردناک و خشک
  • قرار گرفتن استخوان زمانی که لخته خونی پس از جراحی از محل زخم جراحی از دست می رود (حفره).
  • عفونت در حفره با باکتری ها یا گیر کردن ذرات مواد غذایی .
  • آسیب به دندان های نزدیک، اعصاب، استخوان فک یا سینوس.

عوارض کشیدن بی دلیل دندان عقل

مراقبت از خودتان پس از جراحی:

بعد از اینکه دندان های عقل خود را کشیدید، احتمالاً درد و تورم را تجربه خواهید کرد.

ممکن است خونریزی وجود داشته باشد باید مراقب باشید که لخته خونی را پاک نکنید و یا به لثه خود آسیب نرسانید.

شما نباید غذاهای جامد، الکل، قهوه، نوشابه و یا نوشیدنی های داغ را در چند روز اول بعد از روند خود حذف کنید.

زمان بهبود جای کشیدگی دندان های عقل معمولا سه تا چهار روز است، اما می تواند تا یک هفته طول بکشد.

کارهای زیادی هست که می توانید انجام دهید تا زمان ریکاوری را آسان تر کنید.

برای چند روز برنامه ریزی کنید؛ شما می توانید فعالیت های معمول خود را بعد از اولین روز در اغلب موارد ازسر بگیرید، اما در حدود یک هفته می توانید استراحت کنید.

برای این درد، می توانید داروی ضد دردی که توسط جراح به شما تجویز شده را مصرف کنید.

برای کمک به تورم، یک بسته یخ را روی فک خود قرار دهید.

سرما به کاهش التهاب و راحتی هر گونه ناراحتی کمک می کند.

دندان پزشک یا جراح باید نحوه مراقبت دوره ریکاوری را به شما آموزش دهد.

ممکن است به شما گفته شود که از مسواک زدن، تف کردن و تمیز کردن دهان و دندانتان برای 24دساعت اجتناب کنید.

بعد از آن، می توانید به آرامی دندان های خود را مسواک بزنید. دهان خود را با آب نمک بشورید تا به تمیز نگه داشتن آن و جلوگیری از عفونت کمک کنید.

در روزهای اول هم غذاهای نرم بخورید.

مراقبت های پس از جراحی کشیدن دندان عقل

برای این مشکلات راه حل هایی را آورده ایم:

تورم:

بسته های یخ را به طور متناوب ( 20 دقیقه بگذارید و 20 دقیقه بردارید) بمالید تا تورم، کبودی یا هر گونه ناراحتی را به حداقل برسانید.اگر دندانتان عفونی شده، دندان پزشک ممکن است از شما بخواهد که از مالش گرم و مرطوب به جای یخ استفاده کنید.

خونریزی:

در انتظار خونریزی باشید و 30 دقیقه پس از جراحی گاز استریل را بر روی محل بگذارید.برای خونریزی های زیاد،علاوه بر بسته یخ و فشار انگشت، یک جایگزین دیگر استفاده از یک کیسه چای مرطوب برای مدت مشابه است. اسید تانیک موجود در چای رگ های خونی را منقبض می کند که به لخته شدن خون کمک می کند.

همچنین بخوانید:

روغن آرگان با خواصی فراتر از زیبایی پوست و مو
عوارض دیفن هیدرامین
تست پاپ اسمیر چیست و به چه منظور انجام میشود ؟

مراقبت از دهان:

خوردن، نوشیدن و صحبت کردن برای دو ساعت اول بعد از جراحی را قطع کنید.به شدت دهانتان را با آب نشویید. علاوه بر این، از ورزش سخت برای چند روز اجتناب کنید، همچنین سیگار کشیدن و یا تف کردن را نیز قطع کنید.بعد از 12 ساعت، شما می توانید با یک دهان شویه رقیق شده یا آب نمک دهانتان را بشویید.

رژیم؛

بعد از توقف خونریزی، آب ولرم یا مایعات سرد بنوشید ؛ غذا را با مایعات ملایم و غذاهای نرم شروع کنید.

پودینگ، ژلاتین ، تخم مرغ ، پوره سیب زمینی و غلات پخته انتخاب های خوبی هستند، همچنین می توانید سبزیجات، گوشت و میوه ها را در مخلوط کن بریزید تا مایع شوند.

از نوشیدنی های کربناته و نوشابه های انرژی زا و خوراکی هایی مانند ذرت بو داده ، بادام زمینی و پاستا که ممکن است در حفره دندانی شما گیر کنند، خودداری کنید.

داروها:

داروهای تجویز شده برای عفونت را دقیقاً همان طور که توسط دندان پزشک شما ذکر شده، مصرف کنید و به یاد داشته باشید:

اگر داروی ضد درد قوی مصرف می کنید نباید رانندگی کنید و یا کار نکنید و از نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید.

منبع :healthlife.loxblog

عوامل گرما زدگی در کودکان

دلایل عمومی گرمازدگی
البته علایم دیگری مانند بی­ حالی یا در مواردی تهوع و استفراغ نیز بروز می­کند. چنین کودکی به تدریج دچار کم آبی بدن می­شود که به صورت چشمان گود افتاده، کاهش اشک، خشکی مخاط دهان و کاهش طراوت پوست نشان داده می­شود.
اگر شدت کم آبی شدید باشد، علایم پوستی بارزتری دیده می­شود. وقتی آب بدن به صورت تعریق از دست می­رود، میزان نمک خون افزایش می­ یابد و کم آبی داخل سلولی اتفاق می افتد. این در کودکان تحریک پذیر، باعث گود افتادن چشم و خشک شدن زبان نیز می­شود و در این حالت چین پوستی دیرتر به حالت اول برمی­گردد. حتی ممکن است کودک به حالت اغما برود و دچار اختلال هوشیاری شود.
کودکی که در اثر گرمازدگی دچار کم آبی بدن شده است، ابتدا دچار بی قراری و تحریک پذیری می شود. این کودک تشنه است و اگر آب یا هر نوشیدنی دیگری در دسترسش قرار گیرد، با ولع می­نوشد. با توجه به اینکه این کودکان ممکن است قادر به نوشیدن نباشند یا اگر هوشیار باشند، آب را با ولع بسیار بنوشند درمان آن­ها باید به دقت انجام شود.
معمولا در گرمازدگی خفیف، کودک دچار اضطراب، نگرانی و تحریک­ پذیری می شود اما در حالت شدیدتر ممکن است دچار اختلال هوشیاری شود یا از نظر پوستی، انعطاف پوست به حدی کاهش یابد که چین پوستی دیرتر به حالت اولیه بر گردد. حتی ممکن است کودک از نظر قلبی عروقی نیز دچار مشکل شود یا اینکه ادرارش بند بیاید.
معمولا اگر کودک در سنین پایین هم دچار کم آبی شود، علاوه بر اینکه رنگ ادرارش زرد پررنگ می­شود، تعداد دفعات خیس کردن پوشکش کاهش می­یابد. کم آبی بدن کودک می­تواند نتایج جبران ناپذیری داشته باشد و باعث مشکلات بیشتر و حتی مرگ او شود. بنابراین به محض مشاهده علایمی چون تهوع، استفراغ، افزایش درجه حرارت بدن و… در کودک، باید به سرعت او را به مرکز درمانی رساند و یا با اورژانس تماس گرفت تا اقدام­های درمانی لازم انجام شود.
اقدامات اولیه در هنگام گرمازدگی
– کودک را به درون سایه منتقل کنید.
– لباس کودک را آزاد کنید یا در بیاورید.
– کودک را به خوردن و آشامیدن تشویق کنید.
– کودک را در یک حمام خنک شستشو دهید (ولی نه با آب سرد).
– در صورتی که کودک شما خیلی بی­حال باشد که قادر به خوردن وآشامیدن نباشد ممکن است نیاز به دریافت مایعات از طریق تزریق وریدی (دریافت سرم) داشته باشد. به پزشک مراجعه کنید.
– اگر درمان به تاخیر بیفتد ممکن است بسیار خطرناک و کشنده باشد.
– غش در گرمازدگی شدید
در مرحله شدید گرمازدگی، بدن توانایی خود را برای تنظیم دمای بدن ازدست می­دهد و دمای بدن ممکن است به 41.1 درجه سانتی­گراد و یا حتی بیشتر از این برسد که منجر به آسیب مغز می­شود در صورتی که به سرعت درمان نشود می­تواند مرگ را به دنبال داشته باشد. درمان­های اورژانسی پزشکی برای کنترل دما ضروری است.
عواملی که خطر گرمازدگی را افزایش می­ دهند
– پوشش زیاد
– فعالیت فیزیکی شدید و مفرط همراه با عدم دریافت مایعات کافی
اقدامات اولیه در گرمازدگی شدید و غش
اگرکودک شما در مدت زمان طولانی در زیر نور آفتاب بازی و فعالیت فیزیکی شدید داشته است و یکی یا بیشتر ازنشانه های زیر را نشان دهد، سریع با اورژانس 115 تماس بگیرید:
– پوست خشک، گرم و ملتهب بدون تنفس و دمای بدن 41 درجه سانتیگراد و یا بیشتر
– سردرد ضربان دار
– خستگی
– گیجی
– اغتشاش فکر و کندی
– خستگی
– حمله ناگهانی تشنج
– کاهش عملکرد و واکنش پذیری
– از دست دادن هوشیاری
اقدامات تا زمان رسیدن اورژانس
– کودک را به محل سایه منتقل کنید.
– مایعات به او نخورانید.
والدین نباید یک دفعه به کودک مقدار زیادی آب خالص بنوشانند زیرا یکباره آب وارد سلول­های مغز می شود و ممکن است مشکلات دیگری در پی داشته باشد. اگر کودک شیرخوار است، بهترین نوشیدنی برای رفع کم آبی بدنش شیر مادر است در غیر این صورت برای رفع گرمازدگی باید محلول ORS یا مخلوطی از آب و شکر یا آب نمک یا دوغ به او داد و از دادن آب خالص اجتناب کرد. سپس لباس های کودک را از تنش خارج کنید و او را در یک محل خنک بخوابانید.
اگر خارج از منزل در زیر آفتاب قرار دارید یک محل سایه بیابید و یا او را به یک محل خنک منتقل سازید. درمدتی که منتظر آمبولانس هستید بدن او را با اسفنج یا پارچه نرمی که به آب سرد آغشته کرده اید ماساژ داده او را جلوی پنکه بگذارید. می توانید از یک پنکه برقی استفاده کنید و یا او را باد بزنید.
با او صحبت کنید و سعی کنید او را آرام سازید. به او چیزی ننوشانید و علیرغم آنکه ممکن است وسوسه شوید که به او استامینوفن بدهید، باید بدانید که استامینوفن افزایش درجه حرارت بدن در اثر گرمازدگی را برطرف نمی کند.
اگر کودک شما تنها علائم افزایش درجه حرارت بدن را دارد ولی دچار گرمازدگی نشده است او را به داخل منزل و درصورت امکان به اتاقی ببرید که کولر داشته باشد. مقدار زیادی شیر به او بخورانید و اگر 4 ماه یا بیشتر دارد کمی آب نیز به او بدهید. می­توانید از حمام سرد نیز استفاده کنید. درتمام طول روز او را داخل منزل نگاه دارید. اگر به نظر نمی­رسد که علائمش سریعا بر طرف شود به بخش اورژانس یا پزشک مراجعه کنید.

همچنین بخوانید:

پیشگیری از گرمازدگی
برای اینکه کودکان دچار گرمازدگی نشوند، به کودکان آموزش دهید که در هوای آفتابی و گرم هنگام فعالیت و بازی وقبل از آن، مقدار فراوانی آب بنوشند حتی اگر احساس تشنگی نداشته باشند.
از لباس هایی با رنگ های کرم یا رنگ های روشن استفاده کنند و پوشش زیاد نداشته باشند.
فعالیت فیزیکی شدید در فضای بیرون را محدود به زمان قبل از ظهر و بعد از ساعت 6 نمایند.
به کودک آموزش دهید در صورت احساس گرما زدگی به جای خنک بیاید.
همواره در گردش های بیرون منزل، آب کافی و بهداشتی همراه داشته باشید. مصرف میوه ها وسبزی ها نیز به دلیل داشتن آب فراوان توصیه می شوند.
منبع :sallamtmag

از “پیروکسیکام” کِی و چطور استفاده کنیم؟

پیروکسیکام برای چه بیماری هایی تجویز می شود؟
اَشکال دارویی پیروکسیکام:
کپسول :10 میلی گرم
آمپول :20 میلی گرم/ میلی لیتر
شیاف :20 میلی گرم
ژل موضعی :w/w %0.5 (با نام تجاری Geldene)

پیروکسیکام در چه شکل هایی موجود است؟
کاربردهای داروی پیروکسیکام:
پیروکسیکام که در رده داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی قرار می گیرد, به اشکال مختلف کپسول, آمپول و ژل و شیاف در دسترس عموم مردم قرار دارد. این دارو همانند قرص ایندومتاسین, یک مسکن است و در کم کردن و از بین بردن دردهای قوی موثر است.

در بیماری های آرتروزی این دارو تاثیرات ضد التهابی دارد. از این دارو برای درمان بسیاری از بیماری ها همچون سر درد و دندان درد, پا درد و … استفاده می شود. پیروکسیکام با کنترل کردن سیکلواکسیژناز تولید شدن پروستاگلاندین ها را کم می کند و به این شکل تاثیر خود را در کم کردن و از بین بردن درد به نمایش می گذارد.

از این دارو در تسکین دردهای مفصلی و استخوانی و عضلانی نیز بهره می برند. حتی از این دارو در مهار بیماری نقرس و دردهای پریودی نیز استفاده می شود. این دارو به مقدار زیادی به پروتئین پیوند خورده و در کبد متابولیزه شده و بعد از طریق ادرار دافع می شود.

پیروکسیکام در چه مواردی استفاده می شود؟
موارد مصرف داروی پیروکسیکام :
آرتریت روماتوئید و استئو آرتریت
آرتریت روماتوئید جوانان
مقدار مصرف داروی پیروکسیکام:
خوراکی:

بزرگسالان:به عنوان ضد روماتیسم، 20 میلی گرم به صورت مقدار واحد یا 10 میلی گرم دوبار در روز از راه خوراکی یا رکتوم مصرف می شود.

کودکان:در درمان آرتریت رومائید نوجوانان در کودکان با وزن کمتر از 15 کیلوگرم mg/day5، در کودکان با وزن 25-16 کیلوگرم mg/day10، در کودکان با وزن 45-26 کیلوگرم mg/day15 و در کودکان با وزن 46 کیلوگرم به بالا mg/day20 مصرف می شود.

تزریقی:

بزرگسالان:مقدار مصرف مشابه خوراکی است که از راه عضلانی تزریق می شود.

پیروکسیکام را به چه اندازه مصرف کنیم؟
فارماکولوژی:

اثر ضد درد و ضد تب:مکانیسم دقیق اثر دارو مشخص نیست ولی به نظر می رسد پیروکسیکام ساخت پروستاگلاندین ها را مهار می کند.

فارماکوکینتیک:

پخش:به میزان زیادی به پروتئین پیوند می یابد.

متابولیسم:در کبد متابولیزه می شود.

دفع:از راه ادرار دفع می شود.

پیروکسیکام چیست و چگونه بدن را درمان می کند؟
طریقه مصرف اشکال مختلف داروی پیروکسیکام
کپسول پیروکسیکام را بعد از خوردن غذا با یک لیوان آب مصرف کنید و حداقل تا ده دقیقه از دراز کشیدن بپرهیزید.
در مصرف ژل پیروکسیکام از ژل به اندازه یک سطح نازک بر روی پوست خود بمالید و بعد از ماساژ همان نقطه, دستانتان را با آب و صابون بشویید.
از آمپول پیروکسیکام به همان اندازه که دکتر تجویز کرده است تزریق شود.
از شیاف پیروکسیکام روزانه یک عدد برای تسکین درد استفاده می شود.

چگونگی مصرف انواع داروهای پیروکسیکام
مصرف پیروکسیکام در بارداری
مصرف این دارو در سه ماهه سوم بارداری اکیدا ممنوع است و جزء داروهای گروه X طبقه بندی می شود و ممکن است باعث مرگ یا نقص عضو جنین گرد.

مصرف پیروکسیکام در دوران شیردهی
در شیردهی ، افراد سالمند، افراد مبتلا به هایپرتانسیون و شرایط مستعد کننده به احتباس مایعات، باید با احتیاط مصرف شود.

عوارض پیروکسیکام برای مادران شیرده
موارد منع مصرف پیروکسیکام
مصرف این دارو در سه ماهه سوم بارداری اکیدا ممنوع است و جزء داروهای گروه X طبقه بندی می شود و ممکن است باعث مرگ یا نقص عضو جنین گردد.

این دارو در صورت وجود سابقه واکنش آلرژیک شدید از قبیل آنافیلاکسی یا آنژیودام ناشی از مصرف آسپیریم یا سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی یا پولیپ بینی همراه با اسپاسم برونش به علت مصرف آسپیرین، نباید مصرف شود.

چه زمانی پیروکسیکام استفاده نکنیم؟
عوارض جانبی پیروکسیکام
عوارض گوارشی شامل تهوع، اسهال، زخم و خونریزی، واکنش های آلرژیک، نظیر آنژیوادم، برونکواسپاسم و بثورات جلدی، همچنین سردرد، گیجی وسرگیجه از عوارض جانبی دارو هستند. تزریق عضلانی دارو دردناک بوده و ممکن است منجر به ایجاد صدمات بافتی گردد.

تداخل دارویی پیروکسیکام
مصرف پیروکسیکام به همراه داروهای مهارکننده آنزیم ACE، سبب مقابله با اثر ضد فشار خون آنها گردیده و خطر بروز نارسایی کلیوی و افزایش پتاسیم خون را افزایش می دهد. داروهای ضد میکروبی کینولون ها، خطر بروز تشنج را به وسیله این دارو افزایش می دهند.

اثر داروهای پائین آورنده قندخون(سولفونیل اوره) ممکن است به وسیله این دارو افزایش یابد. مصرف همزمان این دارو با سیکلوسپورین خطر سمیت کلیوی را افزایش می دهد.

پیروکسیکام و تداخلات دارویی پیروکسیکام
مراقبت ها و توصیه های پرستاری در مصرف پیروکسیکام
از تزریق وریدی (درون رگ) پیروکسیکام خودداری کرده و جهت پیشگیری از آسیب های بافتی تزریق عضلانی پیروکسیکام باید به صورت عمقی در عضله گلوتئال انجام شود.
بروز تاثیر ضد روماتیسمی دارو حداقل 7 روز زمان می برد.
نشانه های پاسخ بالینی به دارو عبارتند از:کاهش درد در حرکت و استراحت، کاهش درد شبانه، بهبود خشکی و تورم مفاصل، افزایش دامنه حرکت در تمام مفاصل.
عوارض جانبی پیروکسیکام نیز ممکن است تا 7 روز بعد از شروع درمان، ایجاد شود.

عوارض جانبی استفاده از داروی پیروکسیکام
نکات قابل توصیه در مورد پیروکسیکام
این دارو نباید بیش از مقدار توصیه شده مصرف شود.
در صورت مصرف این دارو در درمان آرتریت ، دوره درمان با این دارو باید کامل شود. جهت دستیابی به پاسخ مطلوب ، ممکن است حداقل 2 هفته زمان نیاز باشد.
درصورت فراموش شدن یک نوبت مصرف دارو، اگر رژیم درمانی بصورت یک یا دو قرص در روز باشد، در صورت به یاد آوردن طی یک یا دو ساعت پس از نوبت فراموش شده، آن نوبت باید مصرف شود. اگر رژیم درمانی بصورت بیش از دو قرص در روز باشد ، به محض به یادآوردن ، آن نوبت باید مصرف شود،مگر اینکه تقریبا زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده باشد. مقدار مصرف بعدی نیز نباید دو برابر شود.
دارو بهتر است همراه با غذا مصرف شود تا تحریک گوارشی کاهش یابد.
مراجعه منظم به پزشک در صورت مصرف طولانی مدت، به منظور بررسی پیشرفت درمان توصیه می شود.
احتمال بروز حساسیت به نور وجود دارد.
در صورت مشاهده علائم شبیه آنفولانزا (لرز، تب یا درد عضلانی) قبل یا همزمان با بثورات جلدی ، باید به پزشک مراجعه شود.

نکاتی دانستنی در مصرف پیروکسیکام
نحو? نگهداری پیروکسیکام:
به دور از نور و در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد نگهداری گردد. از یخ زدگی محافظت گردد.

همچنین بخوانید:

دارو های هم گروه پیروکسیکام
دیکلوفناک
دیفلونیسال
اتودولاک
فنوپروفن
فلوربی پروفن
ایبوپروفن
ایندومتاسین
کتوپروفن
کتورولاک
مکلوفنامیک اسید
مفنامیک اسید
ملوکسیکام
نابومتون
ناپروکسن
اکساپروزین
سولینداک
تولمتین

منبع :salamtmag

همه چیز درباره بیماری آلزایمر

در خلال پیشروی بیماری، پروتئین در مغز انباشته شده و ساختاری را تشکیل می‌دهند که به آن‌ها «پلاک» گفته می‌شود. این پلاک‌ها باعث می‌شود که ارتباط بین سلول‌های عصبی قطع شده و در نهایت این سلول‌های عصبی مرده و بافت مغز از بین برود. برخی از مواد شیمیایی مهم مغز در بیماران مبتلا به آلزایمر کاهش می‌یابد. این انتقال‌دهنده‌های شیمیایی پیام، به انتقال سیگنال‌های اطراف مغز کمک می‌کنند. وقتی که این مواد در مغز کاهش می‌یابند، سیگنال‌ها به درستی منتقل نمی‌شوند. بیماری آلزایمر می‌تواند بر جنبه‌های مختلف زندگی فرد تأثیر گذارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:


توانایی‌های شناختی و عملکردی: توانایی فرد در فهم، تفکر، یادآوردن و ارتباط از این بیماری تأثیر می‌پذیرد.
احساسات و خلق‌وخو: فرد ممکن است بی‌انگیزه شده و تمایلی برای انجام عادات و کارهای مورد علاقه خود نداشته باشد.
رفتار: فرد ممکن است واکنش‌هایی داشته باشد که با ویژگی‌های شخصیتی او تطابق نداشته باشد.
توانایی‌های فیزیکی: این بیماری بر توانایی‌های حرکتی و هماهنگی‌های فرد اثر می‌گذارد. این تأثیرات باعث می‌شود که فرد قادر به انجام فعالیت‌های روزمره خود نباشد.
بیماری آلزایمر اگر در سنین زیر 65 سالگی اتفاق بیفتد به عنوان حمله زودهنگام آلزایمر شناخته می‌شود. ابتلای زودهنگام به آلزایمر غالباً در سنین 40 و 50 سالگی اتفاق می‌افتد؛ اما شنیده نشده که این بیماری برای افرادی که در دهه 30 زندگی خود هستند اتفاق افتاده باشد. افراد معدودی دچار حمله زود هنگام بیماری آلزایمر که یکی از شایع‌ترین انواع این بیماری بوده و ربطی به عوامل ژنتیکی ندارد می‌شوند.

علل ابتلا به آلزایمر
دلیل اصلی ابتلا به بیماری آلزایمر هنوز شناخته نشده است، البته برخی از عواملی که احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد عبارتند از:

افزایش سن
سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری آلزایمر
آسیب‌دیدگی‌های شدید سر در گذشته
عوامل مربوط به سبک زندگی و عوارضی که به دلیل بیماری‌های قلبی عروقی ایجاد می‌شوند.


علائم
بیماری آلزایمر یک بیماری پیش‌رونده است که علائم آن به صورت تدریجی شروع شده و به مرور زمان و طی چندین سال شدید می‌شوند. این بیماری بر عملکردهای مختلف مغز تأثیر می‌گذارد. اولین علامت آلزایمر معمولاً مشکلات جزئی مربوط به حافظه است. با پیشرفت بیماری، مشکلات حافظه تشدید شده و علائم بعدی به وجود می‌آیند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

گیجی، سردرگمی و گم شدن در مکان‌های آشنا
اختلال در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی
اختلالات تکلمی و زبان
مشکلات مربوط به بیرون رفتن بدون کمک یا انجام فعالیت‌های خود مراقبتی
تغییرات شخصیتی مانند تبدیل‌شدن به فردی تهاجمی، پرتوقع و مشکوک
خطاهای حسی (شنیدن یا دیدن چیزهایی که وجود ندارند) و توهم (اعتقاد به چیزهایی که درست نیستند)
اختلالات خلقی یا اضطراب


مراحل بیماری آلزایمر
مرحله یک: بدون اخلال
در این مرحله، بیماری آلزایمر قابل تشخیص نبوده و مشکلات حافظه یا علائم دمانس قابل تشخیص نیستند.

مرحله دو: زوال بسیار خفیف
بیمار ممکن است مشکلات حافظه‌ای جزئی داشته باشد یا برخی چیزها را در اطراف منزل گم کند، البته نباید کاهش حافظه ناشی از افزایش سن را به عنوان آلزایمر شناسایی کرد.

مرحله سه: زوال خفیف
در این مرحله، بیمار از مشکلات شناختی و مشکلات حافظه رنج می‌برد. بیماران در مرحله 3 با بسیاری از موارد زیر مشکل دارند:

پیدا کردن لغت مناسب در هنگام صحبت کردن
به خاطر سپردن نام افراد جدید
برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی
افراد مبتلا به آلزایمر که در مرحله 3 قرار دارند، ممکن است اموال شخصی خود از جمله اشیای گران‌قیمت خود را گم کنند.

مرحله چهار: زوال متوسط
در این مرحله از آلزایمر، علائم بیماری آلزایمر مشهود می‌شوند. بیماران در این مرحله از بیماری مشکلات زیر را دارند:

مشکل در انجام محاسبات ساده
فراموش کردن خاطرات زندگی شخصی
اختلال در حافظه کوتاه‌مدت (برای مثال به یاد نمی‌آورند که صبحانه چه خورده‌اند)


مرحله پنج: زوال نسبتاً شدید
در مرحله پنجم بیماری آلزایمر، بیمار برای انجام کارهای روزمره خود به کمک نیاز دارد. افراد در این مرحله موارد زیر را تجربه می‌کنند:

گیجی و سردرگمی شدید
ناتوانی در یادآوری مسائل ساده مربوط به خود مانند شماره تلفن
مشکل داشتن در پوشیدن لباس مناسب


مرحله شش: زوال شدید
بیماران در مرحله ششم بیماری آلزایمر به مراقبت و نظارت مدام نیاز داشته و باید مراقبت‌های حرفه‌ای از آن‌ها به عمل آید.

مرحله هفت: زوال بسیار شدید
مرحله هفتم آخرین مرحله بیماری آلزایمر است. از آنجا که بیماری آلزایمر یک بیماری لاعلاج است، بیماران در این مرحله نزدیک به مرگ هستند. در مرحله هفتم بیماری آلزایمر بیماران توانایی خود را در واکنش به محرک‌های محیط و ارتباطی از دست می‌دهند.

تشخیص

نورولوژیست یا متخصص مغز و اعصاب از روش‌ها و ابزار مختلفی برای کمک به شناسایی این که آیا فرد مبتلا به اختلالات حافظه ناشی از آلزایمر مبتلا است یا نه استفاده می‌کند که برخی از این روش‌ها عبارتند از:

از خود فرد، اعضای خانواده یا دوستان در مورد سلامت عمومی بیمار، سوابق بیماری‌های گذشته، توانایی بیمار در انجام امور روزمره و تغییرات رفتاری و شخصیتی بیمار سؤالاتی پرسیده می‌شود.
تست‌های حافظه، حل مسئله، توجه، شمارش و زبان از بیمار به عمل می‌آید.
آزمایش‌های پزشکی استاندارد مانند آزمایش خون و ادرار برای شناسایی علل احتمالی بیماری انجام می‌شود.
اسکن‌های مغزی انجام می‌شود که عبارتند از:
توموگرافی کامپیوتری (سی تی)
تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (ام آر آی)
توموگرافی تابش پوزیترون (پت)
همچنین بخوانید:

چاق شدن صورت در یک هفته با روش‌های کاربردی
نکات بعد از کشیدن دندان عقل
عوامل گرما زدگی در کودکان

درمان
بیماری آلزایمر درمان ندارد اما متخصص مغز و اعصاب داروهایی را تجویز می‌کند که می‌تواند برخی علائم را کاهش داده و سرعت پیشروی بیماری را کاهش دهد در برخی از افراد. داروهای جدید آلزایمر می‌تواند برای مدتی علائم مرتبط به حافظه و برخی تغییرات شناختی را کاهش دهند. دو نوع دارو که امروزه برای درمان علائم شناختی مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

مهارکننده کولین استراز: این داروها سطح ارتباط بین سلولی که یک انتقال‌دهنده عصبی (استیلکولین) آن را تأمین می‌کند و با بیماری آلزایمر در مغز از بین می‌رود را تقویت می‌کند. اثر این دارو کم است. مسدودکننده‌های کولین استراز می‌توانند علائم عصبی مانند بیقراری یا افسردگی را کاهش دهند.
معمولاً مسدودکننده‌های کولین استراز عبارتند از دونپزیل (اریسپت)، گالانتامین (رازادین) و ریواستیگمین (اکسلون). مهم‌ترین عارضه جانبی این داروها عبارتند از اسهال، حالت تهوع، بی‌اشتهایی و اختلالات خواب. در برخی افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، عوارض جانبی خطرناک و جدی عبارتند از کاهش نرخ ضربان قلب و بلوک قلبی.

ممانتین (نامندا): این دارو در سلول‌های شبکه ارتباطی مغز کار کرده و سرعت پیشرفت بیماری را در بیماری آلزایمر متوسط تا شدید کاهش می‌دهد. در برخی موارد این دارو همراه با مسدودکننده‌های کولین استراز تجویز می‌شود. عوارض جانبی این دارو عبارتند از یبوست، سرگیجه و سر درد
برخی مواقع داروهای دیگر مانند داروهای ضدافسردگی برای کنترل علائم رفتاری که به دلیل ابتلا به بیماری آلزایمر به وجود آمده‌اند تجویز می‌شوند.

پیشگیری
فعالیت فیزیکی داشته باشید و ورزش کنید.
تعاملات اجتماعی داشته باشید.
از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید.
به اندازه کافی بخوابید.
استرس را کنترل کنید.
ذهن خود را به روش‌های زیر تحریک کنید:
چیز تازه‌ای یاد بگیرید.
تمرین حفظ کردن را انجام دهید.

منبع: hospitalone

درمان پا درد با داروهای خانگی

درد پا یکی از رایج ترین بیماریها است که افراد از همه گروه های سنی تحت تاثیر قرار میدهد. درد پا می تواند در هر نقطه از پا از جمله انگشتان، پاشنه پا، مچ پا یا قوس پا رخ دهد و می تواند علل مختلفی داشته باشد نظیر: کهولت سن، پوشیدن کفش نامناسب، پیاده روی بیش از حد، برای زمانی طولانی روی پا ایستادن ، شکستگی، کمبود مواد معدنی، ناخن پای روینده در شصت ، دیابت و شرایط دیگر.



علل شایع پا درد:
آناتومی پای غیر عادی:

مشکلات رایج شامل صافی پا، قوس خیلی زیاد، و آرتروز یا محدودیت مفاصل هستند.

چاقی:

حمل وزن زیاد منجر به افزایش فشار بر روی رباط ها، ماهیچه ها و مفاصل می شود.

بارداری:

علاوه بر استرس ناشی از افزایش وزن، هورمون های بارداری باعث می شوند که رباط ها که پاهای شما را تثبیت می کنند، آزاد شوند. این دو عامل باعث فشار بیش از حد بر روی پاهای شما می شوند.

کفش های نامناسب:

برای دور نگه داشتن دردپا، کفش های شما باید اندازه و شکل درستی داشته باشند. به خاطر داشته باشید نیازهای کفش شما ممکن است با سن و سال شما تغییر کند، زیرا پاها در طول سال ها تغییر می کنند. با حمایت و کفی خوب می توانید پاهایتان را از خستگی رها کنید.

استفاده بیش از حد:

زیاد پیاده روی کردن و یا ایستادن، به خصوص زمانی که با عوامل موثر دیگر ترکیب می شود، می تواند باعث شود که حتی سالم ترین پا ها نیز مجروح شود.

چیزهای بسیاری در دسترس هستند که می توانید در خانه به طور طبیعی درد پای خود را تسکین دهید.

توصیه هایی برای مراقبت از پاهای دردناک و درمان خانگی پا درد
اگر پای شما بعد از یک روز طولانی کار یا بازی درد می کند، تنها نیستید.این اتفاق برای اغلب افرادی رخ می دهد که بیش از حد افراط می کنند، اما عواملی وجود دارند که شما را بیشتر مستعد ابتلا به زخم پاها می کنند. در مورد علل و پیش گیری از زخم پاها و نحوه تسکین دادن آن ها ییشتر یاد بگیرید.


نمک اپسوم
نمک اپسوم می‌تواند برای درمان پادرد به شکل فوری مورداستفاده قرار گیرد. ترکیب گرما و نمک اپسوم که عمدتاً منیزیم است به‌خوبی برای پاک‌سازی و کاهش درد کمک می‌کند.

دو تا سه قاشق غذاخوری نمک اپسوم را در یک وان آب گرم قرار دهید.
پای خود را به مدت 10 الی 15 دقیقه درون آن بگذارید و سپس پای خود را از آب بیرون آورید.
نمک اپسوم می‌توان سبب احساس خشکی پای شما شود، بهتر است از برخی مرطوب کننده‌ها استفاده کنید.

تکه های یخ
یخ درمانی یک‌راه خوب برای کاهش درد و تورم پا است. دمای سرد به‌طور موقت انتهای عصب را در ناحیه دردناک بی‌حس می‌کند و همچنین تورم را نیز کاهش می‌دهد و به شما در درمان پا درد کمک می‌کند.

مقداری یخ را درون یک پلاستیک فریزر قرار دهید و بر روی منطقه آسیب‌دیده به مدت چند دقیقه به‌صورت حرکات دایره‌ای استفاده کنید.
توجه: بیش از 10 دقیقه در یک‌زمان از یخ استفاده نکنید زیرا سبب ممکن است سبب آسیب به پوست و اعصاب بدن شما می‌شود

روغن گل میخک
روغن گل میخک در درمان سردرد، درد مفاصل، قارچ ناخن و نیز درمان پا درد به دلیل افزایش گردش خون بسیار مؤثر است.

برای تسکین سریع، پای خود را با روغن گل میخک به‌آرامی ماساژ دهید، این کار جریان خون را تحریک و ماهیچه‌های شمارا آرام می‌کند، این کار چندین بار در روز انجام دهید.
اگر پوست حساس دارید، 3 قطره روغن گل میخک را با یک قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون مخلوط کرده و ماساژ دهید.

فلفل قرمز
فلفل قرمز یک منبع عالی از کپسایسین است که می‌تواند در درمان درد پا، فشار عضلانی، آرتروز و کمردرد به شما کمک کند.

اگر پاهای شما هنگام سرد شدن درد می‌کند می‌توانید از پودر فلفل قرمز درون جوراب خود بریزید. این حرکت به گرم نگه‌داشتن پای شما کمک خواهد کرد.
روش دیگر نصف قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز در نصف سطل آب گرم و سپس پای خود را چند دقیقه درون آن قرار دهید و به‌عنوان تسکین‌دهنده به درمان پا درد شما کمک می‌کند.


روغن نعنافلفلی

مواد لازم:

۱۰ تا ۱۲ قطره روغن نعنافلفلی
یک لگن متوسط آب داغ
دستور کار:

۱۰ یا ۱۲ قطره روغن نعنافلفلی را به آب داغ اضافه کنید.
پاهای خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این آب بگذارید.
هر چند وقت یکبار باید انجام شود: یک بار در روز

روغن نعنافلفلی هم همچون اکالیپتوس خاصیت ضد درد دارد. برگ‌های نعنافلفلی دارای ماده‌ای به نام منتول هستند که ضد التهاب و ضد درد است. از این رو درد پا، قرمزی و التهاب پاها را می‌تواند درمان کند و از بین ببرد.

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن درد پا

10 درمان خانگی برای از بین بردن درد پاها

مواد لازم:

۱/۲ پیمانه جوش شیرین
یک لگن بزرگ آب داغ


دستور کار:

جوش شیرین را به آب داغ اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا حل شود.
پاهای خود را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در این آب بگذارید.
هر چند وقت یکبار باید انجام شود: یک بار در روز

جوش شیرین ضد التهاب، آرامش بخش و خنثی کننده است. همه این موارد دست در دست هم کمک می‌کنند تا درد و التهاب پاها از بین بروند.

استفاده از روغن‌ نارگیل

مواد لازم:

۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
دستور کار:

روغن نارگیل را کف دست‌ها گذاشته و روی قسمت‌های از پا که درد دارد بمالید.
می‌توانید چند قطره روغن اساسی هم به روغن نارگیل اضافه کنید.
پس از مالیدن روغن به پاها، بهتر است با جوراب روی آن را بپوشانید.
هر چند وقت یکبار باید انجام شود: یک بار در روز – بهترین زمان قبل از خواب است. روغن را در محل درد بمالید، جوراب بپوشید و بخوابید.

روغن نارگیل یکی از مواد طبیعی برای درمان هر نوع درد پاست. این روغن حاوی اسیدهای چرب زنجیره-کوتاه هستند که خاصیت ضدالتهابی، ضد میکروب و ضد درد است. همچنین روغن نارگیل با میکروب‌ها مبارزه کرده و باعث حفظ رطوبت و سلامت کف پاها می‌شود.

روغن های ضروری
روغن های ضروری مانند روغن اوکالیپتوس، روغن نعناع و روغن رزماری به تسکین پاهای خسته، زخم و درد کمک خواهد کرد.


1. چهار قطره از هر یک از روغن های اوکالیپتوس و روغن رزماری و دو قطره روغن نعناع را در آب داغ بریزید.


2. پاهای خود را به مدت 10 دقیقه در آن خیس کنید.

داروهای خانگی برای درد پا,درمان پا درد
درخواست مجرب ترین وکلا طلاق فوری
دریافت پاسخ پزشکی در کمترین زمان

از گیاه مریم گلی برای درمان درد پای ناشی از رگ به رگ شدن استفاده کنید


مریم گلی
اگر درد پای شما بعلت فشار، رگ به رگ شدن و یا جراحت است، میتوانید از گیاه مریم گلی برای رهایی از درد استفاده کنید. همچنین می تواند بوی بد پا را کاهش دهید.


1. به آرامی تعداد کمی از برگهای مریم گلی را با دست جدا کرده و سپس آنها را در یک قابلمه که کمی کمتر از یک فنجان سرکه سیب در آن ریخته اید،قرار دهید.


2. مخلوط را بمدت پنج دقیقه بجوشانید.


3. یک پارچه ی پنبه ای را در محلول گرم شده خیس کرده و سپس آنرا روی منطقه آسیب دیده قرار دهید.


4. اینکار را چند بار تکرار کنید.

دانه خردل
دانه خردل در درمان درد پا استفاده میشود و به حذف آب سمی از بدن، بهبود گردش خون و کاهش التهاب و در نتیجه دادن تسکین تورم و درد کمک میکند.


1. مقداری دانه خردل را بکوبید و آنها را به نصف سطل آب گرم اضافه کنید.


2. پای خود را در آن به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار داده و سپس خشک کنید.


دفعه بعد هم که درد پا داشتید، به سادگی میتوانید از هر یک داروهای طبیعی که در بالا ذکر شد استفاده کنید. اما اگر درد غیر قابل تحمل بود و بهبود پیدا نکرد، حتما به دکتر مراجعه کنید.

درمان پا درد با داروهای گیاهی,گیاهان دارویی برای پا درد

مارچوبه درمانی موثر برای درد پای ناشی از التهاب یا ورم است

مارچوبه
مارچوبه درمانی موثر برای درد پا است مخصوصا هنگامیکه درد بعلت التهاب یا ورم باشد. به سادگی ، به مدت چند دقیقه مارچوبه را بخار کنید و سپس آن را بخورید. این نوشیدنی به عنوان یک دیورتیک یا ادرار آور طبیعی عمل می کند، و به دفع کردن مایع اضافی بدن و در نتیجه کاهش التهاب کمک میکند.

سرکه
سرکه در درمان های مختلفی استفاده می شود و می تواند درد پا بر اثر رگ به رگ شدن و یا بعلت های دیگر را با کاهش التهاب تسکین دهد.


• وان را با آب داغ پر کنید. دو قاشق غذاخوری سرکه در آن بریزید. همچنین می توانید نمک دریا یا نمک فرنگی اصل را نیز با آن مخلوط کنید.اگر هیچکدام را نداشتید، فقط از نمک طعام استفاده کنید و پای خود را به مدت 20 دقیقه در آن خیس کنید.

همچنین بخوانید:

چاق شدن صورت در یک هفته با روش‌های کاربردی
نکات بعد از کشیدن دندان عقل
عوامل گرما زدگی در کودکان

به پاهای تان لطف کنید!

فقط کسانی که ماساژ پا را امتحان کرده باشند، می دانند که میان ماساژ دادن و ندادن پاها تفاوت از زمین تا آسمان است! به همین خاطر هم ما تمرکزمان را روی ارائه روش های ماساژدادن پاها گذاشته ایم و سعی داریم تمام زیروبم های لازم را به شما یاد بدهیم تا شما هم از این کار لذت ببرید و انرژی از دست رفته را به پاهای تان برگردانید. برای این کار احتیاج به وسایل اولیه و دانستن نکات لازم دارید.

ماساژ دادن هم مثل خیلی از کارهای دیگر به وسایل خودش نیاز دارد. وسایل ضروری ماساژ پا شامل یک کاسه یا تشت بزرگ است که فقط به همین کار اختصاص دارد، همچنین دو عدد حوله لطیف و گرم و لوسیون و روغن های ماساژ.

اگر بعد از یک روز کاری شلوغ به منزل رسیدید و احساس کردید اگر پاهای تان زبان داشتند، الان شروع به گریه و زاری می کردند، اول از همه، پاهای تان را خیلی تمیز و با آب ولرم بشویید و خشک کنید. بعد تشت یا ظرف کوچکی را که برای ماساژ پا در نظر گرفته اید، آماده کرده و داخلش را با آب ولرم یا داغ پرکنید. (گودی تشت باید طوری باشد که حداقل تا قوزک پای شما را بپوشاند.)

حالا وقت آن رسیده که دست های تان را هم زیر آب گرم بگیرید تا اگر احیانا سرد هستند، خوب گرم شوند و آماده برای ماساژ دادن.

حوله ها، لوسیون و روغن را دم دست تان بگذارید. ترجیحا یک بالش یا کوسن در اطرافت تان داشته باشید تا بتوانید موقع ماساژ از آن استفاده کنید. تاکید داریم که این وسایل را نزدیک تان بگذارید که وسط ماساژ مرتب مجبور نشوید بلند شوید و دنبال شان بروید. این کار باعث می شود پا اصطلاحا سرما بخورد.

می توانید موزیک مورد علاقه تان را بگذارید و در حین مراحل بعدی از آن لذت ببرید. (بازهم یادتان باشد، کنترل پخش موزیک را در دسترتان بگذارید.)

یک جفت جوراب روفرشی لطیف و نرم تهیه کنید و آن را به صورت اختصاصی برای وقت هایی در نظر بگیرید که ماساژ پا دارید.

منبع: darovadarman

تست پاپ اسمیر چیست و به چه منظور انجام میشود ؟

آزمایش پاپ یا تست پاپ اسمیر از جمله آزمایشاتی است که برای تشخیص تغییرات سلولی دهانه رحم کاربرد دارد. در واقع این آزمایش به تشخیص سرطان شایع دهانه رحم کمک ویژه ای می کند. از آنجایی که سرطان دهانه رحم هر ساله نزدیک به سیصد هزار زن را به کام مرگ میکشاند، و چهارمین سرطان شایع در بین زنان است، انجام تست پاپ اسمیر امری ضروری محسوب می شود.


تست پاپ اسمیر
برای انجام آزمایش پاپ اسمیر سلول های دهانه رحم برداشته شده و تغییرات آن از نظر سرطانی بودن مورد بررسی قرار می گیرد. این آزمایش نوعی غربالگری است که می تواند سلولهای پیش سرطانی و سرطانی را تشخیص دهد. ممکن است در حین انجام این آزمایش دچار ناراحتی شوید اما موقتی است و به زودی رفع می شود. انجام تست پاپ اسمیر در جهت تشخیص ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ پی وی HPV کاربرد دارد اما سایر بیماری های STI را مشخص نمی کند. این ویروس دارای بیشتر از 100 سوش مختلف است، که برخی از انواع آن عامل زگیل تناسلی، و برخی دیگر عامل سرطان دهانه رحم است.

اغلب زنان حین نمونه گیری دچار درد بسیار اندکی یا انقباض شکمی می شوند و یا ممکن است مقدار کمی خونریزی داشته باشند. اگر خونریزی که بیشتر از 2 روز ادامه داشته باشد، نیاز به مشورت با پزشک دارد.

نحوه انجام تست پاپ اسمیر
برای انجام این تست پزشک دیواره های واژن را توسط اسپکلوم باز کرده و نمونه ای از آن دریافت می کند. نمونه بر روی یک لام شیشه ای گذاشته شده و با فیکساتور روی لام، ثابت می شود. تا به آزمایشگاه فرستاده شده و پس از رنگ آمیزی خاص مورد بررسی قرار می گیرد. روش دوم برای دریافت نمونه استفاده از تین پرپ است. در این روش با استفاده از برسی خاص از دهانه نمونه ای برداشته شده و در محلول تیپ ترپ قرار میدهند تا به آزمایشگاه فرستاده شود.

عکس تست پاپ اسمیر سالم
چه کسانی باید تست پاپ اسمیر انجام دهند ؟
عامل سرطان دهانه رحم در اغلب موارد ابتلا به عفونت منتقله از راه جنسی به نام HPV است، البته این سرطان می تواند ناشی از سایر عفونت ها ایجاد شود. از همین روی انجام این تست به زنانی که از نظر جنسی فعال هستند در فواصل زمانی مشخص توصیه می شود. اولین مرحله انجام این تست در شرایط عادی معمولاً 3 سال بعد از شروع فعالیت جنسی است اما سن تعیین شده برای این تست حدود 20 سالگی تا 60 سالگی است، بنابراین زنان بالای 20 سال که از نظر جنسی فعال هستند باید هر سال برای انجام تست مراجعه کنند. بعد از انجام سه تست با نتیجه منفی، انجام این تست باید هر 3 تا 5 سال یکبار باشد. تست پاپ اسمیر بعد از سن 60 سالگی باید با نظر و تشخیص پزشک باشد.

انجام تست پاپ اسمیر برای زنان مبتلا به بیماری های نقص سیستم ایمنی بدن و یا افرادی که به دلیل پیوند عضو یا شیمی درمانی دچار کاهش عملکرد سیستم ایمنی شده اند، باید در فواصل زمانی کوتاه تر از یکسال باشد. همچنین افرادی که دچار زگیل تناسلی شده و یا زنان نازا همچنین افرادی که شرکای جنسی متعددی دارند باید هرچه سریع تر برای انجام تست اقدام کنند.

آمادگی برای تست پاپ اسمیر
برای اطمینان از نتیجه ی این آزمایش شرایطی وجود دارد که ملزم به رعایت آن هستید :

این آزمایش نباید در دوره عادات ماهیانه انجام شود، زیرا نتیجه آزمایش را تحت تاثیر قرار می دهد. بهترین زمان برای انجام آزمایش، یک هفته قبل و بعد از پریود است.
پاپ اسمیر نباید همزمان با ابتلا به عفونت های شدید و یا ترشحات زیاد انجام شود.
48 ساعت قبل از انجام تست رابطه جنسی، استفاده از اسپرم کش یا ژل و یا شستشوی واژن و یا استفاده از تامپون ممنوع است.
استفاده از پمادهای داخل واژن یک هفته قبل از انجام تست ممنوع است.
انجام این تست تا هفته 24 بارداری بلامانع است ولی بعد از آن ممکن است نمونه گیری با درد همراه باشد.
برای انجام پاپ اسمیر باید حداقل 12 هفته از زایمان گذشته باشد.
انجام تست مجدد باید با فاصله زمانی 8 هفته انجام شود.

نتیجه تست پاپ اسمیر
در هر صورت نتیجه تست پاپ اسمیر به دو شکل مختلف تفسیر می شود :

نتیجه نرمال
از این حالت با نام منفی نیز یاد می شود. در واقع می توان گفت در این شرایط سلول های غیر طبیعی وجود نداشته و شرایط عادی است.

نتیجه غیر نرمال
مثبت بودن نتیجه پاپ اسمیر لزوما به معنی سرطانی بودن سلول ها نیست، در واقع می توان گفت در این حالت سلول ها دچار رشد غیر طبیعی شده و منظور از آن سلول های پیش سرطانی است که موجب شده بدن در آستانه سرطان قرار گیرد. سلول های غیر طبیعی دارای درجات مختلفی هستند که عبارتند از :

آتیپیا
خفیف
متوسط
دیسپلازی شدید
کارسینوم درجا
لازم به ذکر است این شرایط بسته به مرحله ای که در آن قرار دارد و زمان تشخیص بیماری قابل درمان است و نیاز به نگرانی ندارد. نتیجه آزمایش اغلب بیماران نمایانگر حالت خفیف است.

بعد از مشخص شدن نتیجه تست غیر نرمال، بسته به وضعیت سلول ها از آزمایش های دیگر برای بررسی های دقیق تر بافت واژن استفاده می شود. در این حالت معمولاً انجام کولپوسکوپی پیشنهاد میشود. این تست شامل مشاهده دقیق بافت داخل واژن با استفاده از نور و ذره بین است. روش دیگری که در این مرحله انجام می گیرد، بیوپسی (نمونه برداری از بافت) است.

همچنین بخوانید:

روغن آرگان با خواصی فراتر از زیبایی پوست و مو
عوارض دیفن هیدرامین
چاق شدن صورت در یک هفته با روش‌های کاربردی

آیا تست پاپ اسمیر آزمایش قابل اعتمادی است ؟
بله، این تست از آزمایش های معتبر و دقیق تشخیص سرطان دهانه رحم است. آزمایش می تواند رشد غیر طبیعی سلول های دهانه رحم را به خوبی تشخیص دهد. انجام تست پاپ اسمیر در چند دهه اخیر ریسک ابتلا به سرطان دهانه رحم را به میزان 80 درصد کاهش داده است. زیرا اگر این سلول های غیر طبیعی به موقع تشخیص داده شوند، می توان از رشد آنها جلوگیری نمود.

هزینه انجام تست پاپ
این آزمایش روشی ساده و ارزان برای تشخیص سرطان دهانه رحم به شمار می رود. هزینه انجام این تست بسته به مرکز درمانی که در آن این آزمایش را انجام می دهد، بین 40 تا 100 تومان متغیر است. البته بسیاری از بیمه ها هزینه انجام آن را تقبل کرده و یا برخی خانه های بهداشت آن را به صورت رایگان انجام می دهند. لازم به ذکر است بعد از سن 30 سالگی، این آزمایش باید همراه با تست پاپ اسمیر انجام شود که در این صورت هزینه آن نیز افزایش خواهد یافت.

منبع: hpvdarman

نوشابه های انرژِی زا و عوارض مخرب آن!

با توجه به افزايش واردات انواع و اقسام نوشابه هاي انرژي زا و مصرف زياد آن از سوي افراد در كشور ما، براساس تحقيقات دانشگاه هاي معتبر علوم طبي جهان، اين نوشابه ‌ها عوارض بسياري از جمله ابتلا به بيماري هاي قلبي، افزایش وزن، مشکلات گوارشی و مشکلات دیگری را براي فرد به دنبال خواهد داشت.

در همين حال امان الله حسيني رئيس صحت محيطي وزارت صحت عامه كشور می گوید: نوشابه هاي انرژي زا ‌به دلیل داشتن مقدار زيادي شكر و كافئين، انرژي کاذب در بدن ايجاد مي ‌کند، اما مصرف زياد آن براي سلامتي انسان مضر بوده و مي‌ تواند سبب افزايش ضربان قلب شود .

وي اضافه نمود: مصرف بالاي نوشابه‌ هاي انرژي زا علاوه بر مشکلات فوق، باعث مختل شدن کار گرده ها و از دست دادن آب بدن شده، چنانچه اگر فردی در حال ورزش کردن باشد، به علت عرق کردن به سادگي دچار كمبود شديد آب بدن مي ‌شود.

رئيس صحت محيطي خاطرنشان ساخت: کودکان، افرادي که به کافئين حساسيت دارند، مبتلايان به بيماري ‌هاي قلبي عروقي و زنان باردار نبايد از نوشابه‌ هاي انرژي زا استفاده كنند.

همچنین داكتران دندان معتقدند، موادی كه در تركيب اين نوع نوشابه ها به کار گرفته مي شود نه تنها براي سلامت دندان ها بلکه براي سلامت دهان و لثه مضر بوده که منجر به بروز پوکی استخوان و افزایش فشار خون می شود.

همچنین بخوانید:

تست پاپ اسمیر چیست و به چه منظور انجام میشود ؟
عوارض دیفن هیدرامین
چاق شدن صورت در یک هفته با روش‌های کاربردی


این درحالیست که به باور برخي ديگر از محققان، نوشابه های انرژی زا به طور متوسط حاوی 60 تا 80 میلی گرم ماده گياهي کافئین بوده و علاوه بر اينكه ماده مذكور محرک خوبي براي بدن انسان محسوب می شود، چربی سوز مناسبی است که در بیش از 60 گیاه یافت می شود.

قابل تذكر است كه در سال 1994، اولین نوشابه انرژی زای اروپایی، با نام Power Hourse ساخت یک کمپانی اتریشی وارد بازار شد. این نوشابه در بسیاری از کشورها هنوز به فروش می رسد و سپس رقيب ديگر آن Red Bull نيز از همين كشور وارد بازار شد.

بر اساس آخرين تحقيقات، بازار فروش نوشابه‌های انرژی زا در سال 2010 ميلادي به 10 میلیارد دالر رسيده و حدوداً 65 فیصد از کسانی که از این نوع نوشابه‌ها استفاده می‌کنند زیر 35 سال سن دارند و البته مردان بیشترین میل را به خرید این نوع نوشابه ها دارند چنانچه 65 فیصد از مردان خریدار این نوشابه‌ها هستند.

منبع: avapress

عوارض دیفن هیدرامین

شربت دیفن هیدرامیناین با مسدود کردن یک ماده طبیعی خاص (هیستامین) که بدن شما هنگام واکنش آلرژیک ایجاد می کند، عمل می کند.اثرات خشک شدن آن بر روی علائمی مانند التهاب چشم و آبریزش بینی به دلیل مسدود شدن ماده طبیعی دیگری که توسط بدن شما ساخته شده استیل کولین ایجاد می شود.دیفن هیدرامین سرماخوردگی را درمان یا طول بیماری را کوتاه نمی کند و ممکن است در صورت مصرف خودسرانه عوارض جانبی جدی ایجاد کند.برای کاهش خطر عوارض جانبی، تمامی موارد مصرف و میزان دوز را با دقت و زیر نظر پزشک مصرف کنید. از مصرف این دارو برای خواب آور بودن کودک استفاده نکنید.
دیفن هیدرامین " Diphenhydramine "
دیفن دیبت Diphen DiBet
محلول خوراکی oral solution

مشخصات دیفن هیدرامین :
دیفن هیدرامین به صورت 120 میلی لیتر محلول خوراکی حاوی 12/5 میلی گرم دیفن هیدرامین هیدروکلراید در هر میلی لیتر در شیشه به همراه پیمانه و برگه راهنما در یک جعبه مقوایی عرضه می گردد.
دیفن هیدرامین یا فاقد شکر بوده و قابلیت استفاده در بیماران مبتلا به دیابت را دارد.

طبقه بندی فارماکولوژیک دیفن هیدرامین :
دیفن هیدرامین یک آنتی هیستامین می باشد که به عنوان ضد سرفه، ضد تهوع و استفراغ، آبریزش بینی، آنتی دیسکنزیا، ضد سرگیجه، خواب آور و پیشگیری از بیماری مسافرت، استفاده می شود.این بسیار آسانی برای بدن دارد.

راهنمایی هایی عمومی دیفن هیدرامین :
این دارو برای بیماری فعلی شما تجویز شده است، لذا از مصرف آن در موارد مشابه یا توصیه آن به دیگران خودداری کنید.
قبل از مصرف محلول دیفن هیدرامین موارد زیر را به اطلاع پزشک یا دارو ساز خود برسانید :
وجود هر گونه حساسیت نسبت به فرآورده
استفاده از سایر داروها
ابتلا به هر نوع بیماری خصوصا بیماری های کلیوی، کبدی
عدم توانایی خواندن مطالب یا اختلال حافظه
دیفن هیدرامین

موارد منع مصرف دیفن هیدرامین :
گلوکوما
انسداد مثانه
کولئوستومی و ایلئوستومی
هیپرپلازی پروستات
بیماری های تیروئید
صرع

مصرف دیفن هیدرامین در دوران بارداری و شیردهی :
در دوران بارداری وشیر دهی در صورت نیاز، مصرف این فرآورده با نظر پزشک متخصص صورت گیرد.

هشدارهای محلول دیفن هیدرامین :
این دارو ممکن است باعث خواب آلودگی و سرگیجه گردد، لذا از رانندگی یا کار با دستگاه هایی که نیاز به هوشیاری کامل دارند بپرهیزید.
در صورت بروز هر کدام از علائم زیر با پزشک خود مشورت کنید: تاری دید، تشنج، تب وکاهش مهارت های حرکتی.

موارد احتیاط دیفن هیدرامین :
اگر سرفه بیش از یک هفته ادامه پیدا کرد یا در صورت ابتلا به سرفه مزمن ناشی از برخی از بیماری ها مانند آسم با پزشک یا دارو ساز خود مشورت نمایید.
احتمال بروز سرگیجه، اغتشاش شعور و کاهش فشارخون ناشی از مصرف این دارو به خصوص در سالمندان وجود دارد.
در بیماران کلیوی یا کبدی با احتیاط مصرف شود.
از مصرف مقادیر بیشتر از حد مجاز تجویز شده اجتناب نمایید.
از مصرف داروهای تاریخ گذشته پرهیز نمایید.
مصرف این دارو در بیماران مبتلا به آسم، گلوکوما وهیپرتروفی پروستات تحت نظر پزشک متخصص صورت گیرد.

تداخلات محلول دیفن هیدرامین :
درصورت مصرف همزمان داروهای زیر، با پزشک خود مشورت کنید:
خواب آورها مثل بنزو دیازپین ها
آرام بخش ها وضد افسردگی ها
داروهای آنتی کولینرژیک یا خواص آنتی کولینرژیکی مانند هیوسین، دی سیکلومین، بی پریدین وتری هگزی فنیدیل
در مصرف همزمان با سالیسیلات ها و داروهایی مانند وانکومایسین ممکن است علائم سمیت گوشی این داروها را بپوشاند
در صورت استفاده از داروهای ذکر شده در بالا و یا سایر داروها حتما پزشک یا دارو ساز خود را مطلع سازید.

مقدار و نحوه صحیح مصرف دارو دیفن هیدرامین :
مقدار مصرف هر دارو را پزشک تعیین می نماید، اما مقدار مصرف معمول دارو بر اساس سن بیمار به شرح زیر است :
بزرگسالان 25 تا 50 میلی گرم هر 4 الی 6 ساعت تا حداکثر 150میلی گرم روزانه

کودکان:
2 تا 6 سال : 5 / 6 تا 5 / 12 میلی گرم هر 4 الی 6 ساعت حداکثر 100 میلی گرم روزانه
6 الی 12 سال : 5 / 12 تا 25 میلی گرم هر 4 الی 6 ساعت حداکثر 150 میلی گرم روزانه
بالای 12 سال : 25 تا 50 میلی گرم هر 4 الی 6 ساعت حداکثر 300 میلی گرم روزانه
مصرف این دارو در کودکان زیر 2 سال فقط با تجویز پزشک متخصص توصیه می شود.
در صورت فراموش کردن یک نوبت از مصرف دارو، به محض یادآوری، سریعا آن را مصرف نموده اما اگر تقریبا زمان نوبت بعدی فرا رسیده بود از خوردن نوبت فراموش شده صرف نظر کرده و دارو را مطابق قبل مصرف نمایید و از دو برابر کردن مقدار دارو خودداری کنید.

عوارض جانبی :
هر دارو به موازات اثرات مطلوب درمانی ممکن است باعث بروز بعضی عوارض ناخواسته نیز بشود، عوارضی که امکان بروز آنها نادر ولی جدی می باشد.اگر چه همه عوارض زیر در یک فرد دیده نمی شود اما در صورت بروز آن ها ویا عوارضی غیر از آنچه در برگه راهنما قید شده است، باید با پزشک یا دارو ساز خود مشورت نمایید.

عوارض دیفن هیدرامین :
خواب آلودگی یا بی خوابی، خستگی، سرگیجه
یبوست، خشکی دهان، اختلال در دفع ادرار و یا احتباس ادراری، بزرگی پروستات، دوبینی، تاری دید
لرزش، سردرد
کاهش اشتها، ناراحتی های گوارشی، تهوع

عوارض نادر :
کابوس، توهم، اغتشاش شعور وتشنج.

شرایط نگهداری دارو :
دارو را دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید.
دارو را دور از نور و دمای کمتر از 30 درجه سانتیگراد نگهداری نمایید.
دارو را از یخ زدگی محافظت نمایید.

منبع: tirdadnews

روغن آرگان با خواصی فراتر از زیبایی پوست و مو

اکثرا با نام مایع طلایی یاد می شود، روغن آرگان، یک محصول ارگانیک مشتق شده از دانه های درخت آرگان است که بومی مراکش می باشد. این روغن به شدت سرشار از مواد مغذی مفید شامل اسیدهای چرب و ویتامین ای است. خواص آن، این روغن را برای مو و پوست مفید ساخته است که آن را به یک انتخاب محبوب برای بسیار از افراد مشهور بدل ساخته است. نه تنها برای ثروتمندان و افراد مشهور، بلکه هر کسی می تواند ازمزیت روغن آرگان برای بدنش بهره مند شود. در این بخش از دنیای خواص در نمناک برخی کاربردهای رایج آن معرفی می شود.


تهیه
میوهٔ درخت آرگان کوچک و مدور، بیضی یا مخروطی است. در میوهٔ تازه پوست ضخیمی سطح گوشته را پوشش می‌دهد. اطراف مغز را یک پوست سخت پوشانده که حدود ۲۵ درصد از وزن میوهٔ تازه را تشکیل می‌دهد. هسته معمولاً حاوی یک تا سه مغز غنی از روغن آرگان است. بسته به روش استخراج، از ۳۰ تا ۵۰ درصد مغز روغن است.

جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی:

با دقت به این موضوع که مواد مغذی فراوانی مانند اسید های چرب غیر اشباع در روغن آرگان نشان داده شده است به

کاهش فشار خون کمک می کند.
تحقیقات دانشمندان موضوع را بیشتر روشن کرده است که آرگان سبب بهبود گردش خون در بدن انسان می شود و به آن کمک شایانی می کند. که همراه با این موضوع آگاهی نیز وجود دارد که ریسک بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

بیماری قلبی
خواص روغن آرگان برای جلوگیری از بیماری های قلبی


مراقبت بر علیه سرطان:

محتوای زیاد روغن آرگان به ترمیم آسیب های سلولی کمک می کند، بدینوسیله ریسک قابلیت رشد سلول های سرطانی کاهش می یابد. مطالعات اخیر نشان داده اند که خواص روغن آرگان قادر به کاهش نرخ تقسیم سلول های سرطانی پروستات است.


کمک به آنهایی که مبتلا به دیابت هستند:

در مطالعه ای که اخیرا انجام شد، روغن آرگان نشان داد که مقاومت انسولین را در افراد دیابتی، کاهش می دهد. این یک مسئله ی مهم است، از آنجا که مقاومت انسولین معمولا اولین قدم به سوی دیابت است. روغن آرگان همچنین نشان داد که به مقابله با دیابت به وسیله تغییرات سوخت و سازی بدن در آنهایی که رژیم غذایی پر شکر مصرف می کنند، کمک می نماید.

یک ضد التهاب موضعی:

فلاونوئید موجود در روغن آرگان که به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می کند، می تواند به صورت موضعی بر روی پوست استفاده شود تا بیماری های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و آبله مرغان را درمان کند.


افزایش ایمنی:

در مطالعه ای که اخیرا بر روی موش ها انجام شد، روغن آرگان، استحکام سیستم ایمنی این موش ها را آشکار ساخت. این تغییر به علت آنتی اکسیدان های قوی روغن آرگان است که عملکرد ایمنی بدن را به طور خاص تحریک می کند.


خواص روغن آرگان در ضد پیری:

روغن آرگان محتوای بسیار زیادی از ویتامین ای را دارا می باشد که مانع از تبخیر رطوبت از لایه بیرونی پوست می شود. همچنین، روغن آرگان، از هشتاد درصد اسید چرب ضروری تشکیل شده است که به کاهش چین و چروک ها به وسیله تثبیت سلامتی سلول های پوست کمک می کند. این اسید چرب های ضروری موادی هستند که به پوست اجازه می دهند تا به عملکرد عدم تبخیر خود ادامه دهد که یک ظاهر جوان و تپل را ایجاد می کند.


کمک به گوارش:

مایع طلایی نشان داده است که غلظت پپسین را در شیره گوارشی در معده را افزایش می دهد. پپسین آنزیم مهمی در شیره گوارشی است که پروتئین های موجود در گوشت، تخم مرغ و محصولات لبنی را تجزیه می کند.


بهبود سلامتی مو:

لینولییک و اولریک اسید موجود در روغن آرگان به مرطوب ماندن مو کمک می کند که درخشش مو را افزایش می دهد. همچنین روغن آرگان موهای وز وزی و غیر قابل مدیریت را صاف می کند و می تواند برای ترمیم موهای آسیب دیده ناشی از وسایل گرمایی مانند اتوی مو و سشوار، استفاده شود.


دگرگونی مو:

روغن آرگان حاوی کاروتنوئید ها است که از پوست در مقابل اشعه ماورای بنفش حفاظت می کند. روغن آرگان استرول هایی را دارد که به کاهش التهاب و بهبود فرآیندهای سوخت و ساز پوستی کمک می کند و قادر به بازیابی رطوبت نیز هست. این کار پوست را نرم، لطیف و مرطوب می سازد.



کاهش سطح بالای کلسترول:

روغن آرگان سرشار از منبع تری گلیسیرید است. این تری گلیسیرید ها به کاهش کلسترول بد خون کمک کرده و کلسترول خوب خون را جایگزین می کنند. زمانی که این مسئله اتفاق می افتد، احتمال برخی حالت های کشنده مانند تصلب شرائین، سکته، حمله قلبی و درد ایسکمیک را کاهش می دهد.


درمان پوست شدیدا خشک:

یکی از بهترین فواید و خواص روغن آرگان توانایی درمان مشکلات مختلف پوست است که خشکی پوست یکی از آن مشکلات است. با وجود خشکی یا خشن بودن پوست، روغن آرگان می تواند با بهترین شکل آن را التیام دهد. روغن آرگان با منبع عالی بودن از ویتامین ای و دیگر چربی ها، معمولا این امکان را می دهد که شرایط وخیمی مانند اگزما و پسوریازیس را درمان کند.


خواص روغن آرگان برای پوست، مو و سلامت

امروزه کمتر کسی از خواص روغن آرگان بی خبر است. این روغن را از هسته ی میوه درخت آرگان تهیه می کنند و یکی از گرانترین روغن های جهان و به طلای مایع معروف است.

زنان مراکشی از سال ها پیش، برای جوان سازی و تغذیه ی پوست، مو و بدن خود از این روغن استفاده می کردند. امروز نیز، بسیاری از سلبریتی ها برای شادابی و محافظت از پوست و موی خود از این روغن استفاده می کنند.

روغن آرگان (argan oil)، مقدار زیادی ویتامین E، اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان دارد. این روغن برای انواع مختلف مو و پوست مفید است. ادامه ی مقاله را بخوانید تا با خواص روغن آرگان برای پوست و مو، و چگونگی استفاده از آن آشنا شوید. مطمئنیم بعد از خواندن این مقاله، اگر به روغن ارگان دسترسی داشته باشید، آن را در برنامه مراقبتی پوست و موی خود قرار می دهید.


پوست را سالم و درخشان می کند.

روغن آرگان مملو از آنتی اکسیدان های مناسب و اسیدهای چرب ضروری است. به همین دلیل، پوست را ترمیم و پاکسازی می کند.

قبل از اینکه به رختخواب بروید، مقدار کمی از روغن را روی پوست خود بزنید. سپس، به آهستگی آن را ماساژ دهید تا پوستی درخشان، سالم و لطیف داشته باشید.


پیری زودرس را به تأخیر می اندازد.

افزایش آلودگی هوا و پرتوهای مضر خورشید آسیب زیادی به پوستتان می زنند. به دلیل این آسیب ها، رادیکال های آزاد روی پوست شما جمع می شوند و سطح مرطوب پوست را از بین می برند.

در نتیجه، پوستتان خشک می شود. از طرف دیگر، پوست شما در معرض پیری زودرس قرار می گیرد. ویتامین Eموجود در روغن آرگان صدمات رادیکال های آزاد را خنثی می کند. همچنین، ساپونین موجود در روغن آرگان، میزان رطوبت پوستتان را افزایش می دهد و کشسانی، درخشندگی و سفتی پوست شما را به دنبال دارد.

یک ماده مغذی مناسب برای پوست های حساس است.

پوست های حساس به طور مرتب باید پاک و مرطوب شوند. روغن آرگان بهترین گزینه برای این کار است. قبل از خواب مقداری از این روغن را روی پوست خود بمالید و آن را به آرامی ماساژ دهید تا پوستی مرطوب و سرشار از مواد مغذی داشته باشید. حتی می توانید، از پاک کننده های حاویِ روغن آرگان در حمام نیز استفاده کنید.


راهی طبیعی برای داشتن لب ‌هایی نرم

داشتن لب هایی نرم و براق کار آسانی است. فقط کافی است ۳ تا ۴ قطره روغن آرگان را به شکر قهوه ای و وانیل اضافه کنید. با استفاده از این مخلوط سلول های مرده ی پوست لبتان را از بین ببرید تا لب هایی درخشان داشته باشید.


پیشگیری و کمک به درمان آکنه

روغن آرگان به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های مختلف و ویتامینE ، یک ماده ضد التهاب عالی است. افرادی که از آکنه رنج می برند، می توانند از خواص طبیعی و ضد التهاب روغن آرگان برای مقابله و پیشگیری از آکنه استفاده کنند. همچنین استفاده از این روغن به تدریج جای جوش ها را از بین می برد.


ترمیم ترک های پوستی (STRETCH MARKS)

می توانید مقداری روغن آرگان را روی پوست خود ماساژ دهید تا از شر ترک های پوستی و جای زخم های خود خلاص شوید. تری ترپنوئیدهای موجود در روغن آرگان، جای زخم را ترمیم و از ایجاد عفونت پیشگیری می کنند.


ناخن های شما را صاف و درخشان نگه می دارد.

برای داشتن ناخن های صاف و درخشان از روغن آرگان استفاده کنید.

ناخن های براق و صورتی، سلامت شما را نشان می دهد. می توانید برای داشتن ناخن های صاف و درخشان از روغن آرگانِ غنی شده با ویتامین E استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ناخن هایتان را به طور مرتب با روغن آرگان ماساژ دهید. این کار، ساختار ناخن ها را تقویت و آنها را درخشان می کند.


درمان طبیعی اختلالات مختلف پوستی

روغن آرگان به دلیل ماهیت ضد التهاب و خواص ترمیم کنندگی و نرم کنندگی خود، راهکاری مطلوب و طبیعی برای پوست هایی است که به دلایل مختلف (مانند آبله مرغان و اگزما) ملتهب شده اند.


کِرِمی طبیعی برای اصلاح

دست نگه دارید و پول زیادی بابت کرم های اصلاح پرداخت نکنید. روغن آرگان می تواند دو برابر کرم های اصلاح برای شما کارایی داشته باشد. فقط چند قطره از این روغن را روی پوست تمیز خود بمالید و اصلاح کنید.

به این ترتیب از شر تمام موهای زائد خلاص می شوید. حتی می توانید به جای کرم بعد از اصلاح (افترشیو) از این روغن استفاده کنید، این کار به نرمی و آبرسانی پوست شما کمک می کند.


محافظت از اشعه UV با روغن آرگان

همانطور که می دانید، اشعه UV برای پوست ما بسیار مضر است و قرار گرفتن در معرض بیش از حد نور خورشید می تواند برخی از بیماری های جدی چشم، سیستم ایمنی بدن، پیری زودرس، آفتاب سوختگی ایجاد کند. چندین مطالعه نشان داده اند که روغن آرگان اثر معجزه آسایی در محافظت از پوست از اشعه های مضر UV دارد.


محو شدن علائم کشیدگی دوران بارداری:

در پاسخ به سوال بسیاری از کاربران از بخش سلامت نمناک باید بگوییم که یکی از روغن های گیاهی عالی برای جلوگیری از ترک خوردن پوست در دوران بارداری روغن آرگان است ؛ از آنجا که روغن آرگان یکی از بهترین منابع ویتامین ای است، به پاک شدن کشیدگی ها کمک می کند. فقط قطراتی از روغن آرگان را در هنگام بارداری به ران ها، باسن، سینه، شکم و دست هایتان بمالید تا به ذخیره شدن رطوبت در سلول ها کمک کنید. وقتی که روغن آرگان به خوبی هر روز از ماه پنجم بارداری بر روی نقاط مذکور مالیده شود، آن کشیدگی ها را روشن تر و غیر واضح تر خواهد ساخت.


بهبود عملکرد کبد:

کبد پیچیده ترین اندام بدن است. روغن آرگان زمانی که در رژیم غذایی شامل شود، به بهبود مشکلات کبدی کمک می کند. این خاصیت عمدتا به علت وجود آنتی اکسیدان های قوی در آن است. این روغن به پاکسازی رادیکال های آزاد کمک کرده و از سلول ها در مقابل هر گونه صدمه یا آسیب محافظت می کند.



مرطوب کننده لب:

به خصوص در هوای سرد و خشک، لب ها می توانند به آسانی دردناک، خشک و ترک خورده شوند. روغن آرگان یک محصول دلخواه برای چاق ماندن، نرم و منعطف ماندن لب هاست. یک یا دو قطره از آن را به عنوان خوشبو کننده به لب هایتان بمالید. اما اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی مصرف نکرده اید.

شفاف و درخشان:

با توجه به قابلیت ها و خواص روغن آرگان برای صاف کردن موهای وز وزی و درخشان کردن آن، این روغن عمدتا به عنوان یک عامل استایل و مدلینگ نیز استفاده می شود. این روغن موها را قابل کنترل تر کرده و درخشش سالمی را به هر مدل مویی می دهد. این یک قدم دلخواه برای اضافه کردن به برنامه روزانه خود است. تعدادی قطره از روغن آرگان را بر روی دست های خود مالیده و انگشتان خود را در بین موهای خود بکشید.

کاهش فر شدن مو:

بعضی از هنرمندان چند قطره روغن آرگان را به موها مالیده و آن را نم می کنند تا موهای مرطوب و آماده ای داشته باشند. اگر کمی موهایتان فر است، یک قطره بر روی دستان مالیده و سپس بر روی موهای خشک خود بکشید تا آن قطره تمام شود. همچنین به عنوان یک ملین اضافه، استفاده از مقدار کمی از روغن آرگان در انتهای موهای خود، ظاهر پیچی انتهای موهایتان را کاهش خواهد داد.



جلوگیری از آسیب ناشی از گرما:

ویتامین ای و اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان در واقع از مو و پوست سر از صدمه ناشی از گرمای وسایل خشک کردن مو مانند سشوار و اتوی مو محافظت می کند. برای محافظت از مو در مقابله با این وسایل مدلینگ و حالت دهنده به مو دو قطره از روغن آرگان را قبل و بعد از استفاده این وسایل، به موهای خشک یا مرطوب بمالید.


خواص روغن آرگان در کاهش چین و چروک ها:

به علت مغذی بودن زیاد روغن آرگان، این روغن به شما کمک می کند تا پوست به ظاهر جوان تری داشته باشید. زمانی که درباره نازک شدن پوست و همچنین پیر شدن صحبت می کنیم، در دو حالت کلاژن و انعطاف را از دست می دهیم. که این موضوع به حالت کاغذی شدن بافت پوست و چین و چروک آن منجر می شود.

چه چیز را با روغن آرگان مخلوط کنیم؟
در حالیکه روغن آرگان می تواند با ترکیبات مختلف دیگر ترکیب شود؛ این ترکیبات عملکرد بهتری را خواهند داشت:

روغن جوجوبا
روغن کوکویی
روغن کاملیا
روغن درخت قلم
روغن اسطوخودوس
خواص روغن آرگان


عوارض جانبی روغن آرگان
عوارض جانبی روغن آرگان، نادر هستند. در موارد معدودی، روغن آرگان ممکن است باعث کمی تحریک، خارش، پوسته پوسته شدن پوست، واکنش آلرژیک، قرمزی و سختی تنفس شود. این به علت توکوفرول موجود در آن است که می تواند زمان خونریزی را افزایش دهد. به طور کلی این روغن برای استفاده ایمن است. شواهد بیشتری برای عوارض جانبی اثبات شده وجود ندارد. از این رو مطالعات بیشتری برای ارزیابی عوارض جانبی روغن آرگان مورد نیاز است.

ماسک مرطوب کننده صورت
این ماسک باعث درخشندگی خواهد شد و پوست را عمیقاً تغذیه می کند .

مواد لازم :
1 قاشق غذاخوری روغن آرگان
2 قاشق غذاخوری جو دو سر
1 قاشق چای خوری عسل
طرز تهیه و طریقه استفاده :
ابتدا جو دوسر را در آب گرم بخیسانید تا کاملا نرم شود و سپس روغن و عسل را به آن بیفزایید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از حدود 10 دقیقه با آب ولرم و سپس آب سرد شستشو دهید .


منبع: healthroad

12345678910
last