درمان پا درد با داروهای خانگی

شنبه 3 آبان 1399
10:47
salamat

درد پا یکی از رایج ترین بیماریها است که افراد از همه گروه های سنی تحت تاثیر قرار میدهد. درد پا می تواند در هر نقطه از پا از جمله انگشتان، پاشنه پا، مچ پا یا قوس پا رخ دهد و می تواند علل مختلفی داشته باشد نظیر: کهولت سن، پوشیدن کفش نامناسب، پیاده روی بیش از حد، برای زمانی طولانی روی پا ایستادن ، شکستگی، کمبود مواد معدنی، ناخن پای روینده در شصت ، دیابت و شرایط دیگر.



علل شایع پا درد:
آناتومی پای غیر عادی:

مشکلات رایج شامل صافی پا، قوس خیلی زیاد، و آرتروز یا محدودیت مفاصل هستند.

چاقی:

حمل وزن زیاد منجر به افزایش فشار بر روی رباط ها، ماهیچه ها و مفاصل می شود.

بارداری:

علاوه بر استرس ناشی از افزایش وزن، هورمون های بارداری باعث می شوند که رباط ها که پاهای شما را تثبیت می کنند، آزاد شوند. این دو عامل باعث فشار بیش از حد بر روی پاهای شما می شوند.

کفش های نامناسب:

برای دور نگه داشتن دردپا، کفش های شما باید اندازه و شکل درستی داشته باشند. به خاطر داشته باشید نیازهای کفش شما ممکن است با سن و سال شما تغییر کند، زیرا پاها در طول سال ها تغییر می کنند. با حمایت و کفی خوب می توانید پاهایتان را از خستگی رها کنید.

استفاده بیش از حد:

زیاد پیاده روی کردن و یا ایستادن، به خصوص زمانی که با عوامل موثر دیگر ترکیب می شود، می تواند باعث شود که حتی سالم ترین پا ها نیز مجروح شود.

چیزهای بسیاری در دسترس هستند که می توانید در خانه به طور طبیعی درد پای خود را تسکین دهید.

توصیه هایی برای مراقبت از پاهای دردناک و درمان خانگی پا درد
اگر پای شما بعد از یک روز طولانی کار یا بازی درد می کند، تنها نیستید.این اتفاق برای اغلب افرادی رخ می دهد که بیش از حد افراط می کنند، اما عواملی وجود دارند که شما را بیشتر مستعد ابتلا به زخم پاها می کنند. در مورد علل و پیش گیری از زخم پاها و نحوه تسکین دادن آن ها ییشتر یاد بگیرید.


نمک اپسوم
نمک اپسوم می‌تواند برای درمان پادرد به شکل فوری مورداستفاده قرار گیرد. ترکیب گرما و نمک اپسوم که عمدتاً منیزیم است به‌خوبی برای پاک‌سازی و کاهش درد کمک می‌کند.

دو تا سه قاشق غذاخوری نمک اپسوم را در یک وان آب گرم قرار دهید.
پای خود را به مدت 10 الی 15 دقیقه درون آن بگذارید و سپس پای خود را از آب بیرون آورید.
نمک اپسوم می‌توان سبب احساس خشکی پای شما شود، بهتر است از برخی مرطوب کننده‌ها استفاده کنید.

تکه های یخ
یخ درمانی یک‌راه خوب برای کاهش درد و تورم پا است. دمای سرد به‌طور موقت انتهای عصب را در ناحیه دردناک بی‌حس می‌کند و همچنین تورم را نیز کاهش می‌دهد و به شما در درمان پا درد کمک می‌کند.

مقداری یخ را درون یک پلاستیک فریزر قرار دهید و بر روی منطقه آسیب‌دیده به مدت چند دقیقه به‌صورت حرکات دایره‌ای استفاده کنید.
توجه: بیش از 10 دقیقه در یک‌زمان از یخ استفاده نکنید زیرا سبب ممکن است سبب آسیب به پوست و اعصاب بدن شما می‌شود

روغن گل میخک
روغن گل میخک در درمان سردرد، درد مفاصل، قارچ ناخن و نیز درمان پا درد به دلیل افزایش گردش خون بسیار مؤثر است.

برای تسکین سریع، پای خود را با روغن گل میخک به‌آرامی ماساژ دهید، این کار جریان خون را تحریک و ماهیچه‌های شمارا آرام می‌کند، این کار چندین بار در روز انجام دهید.
اگر پوست حساس دارید، 3 قطره روغن گل میخک را با یک قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون مخلوط کرده و ماساژ دهید.

فلفل قرمز
فلفل قرمز یک منبع عالی از کپسایسین است که می‌تواند در درمان درد پا، فشار عضلانی، آرتروز و کمردرد به شما کمک کند.

اگر پاهای شما هنگام سرد شدن درد می‌کند می‌توانید از پودر فلفل قرمز درون جوراب خود بریزید. این حرکت به گرم نگه‌داشتن پای شما کمک خواهد کرد.
روش دیگر نصف قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز در نصف سطل آب گرم و سپس پای خود را چند دقیقه درون آن قرار دهید و به‌عنوان تسکین‌دهنده به درمان پا درد شما کمک می‌کند.


روغن نعنافلفلی

مواد لازم:

۱۰ تا ۱۲ قطره روغن نعنافلفلی
یک لگن متوسط آب داغ
دستور کار:

۱۰ یا ۱۲ قطره روغن نعنافلفلی را به آب داغ اضافه کنید.
پاهای خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این آب بگذارید.
هر چند وقت یکبار باید انجام شود: یک بار در روز

روغن نعنافلفلی هم همچون اکالیپتوس خاصیت ضد درد دارد. برگ‌های نعنافلفلی دارای ماده‌ای به نام منتول هستند که ضد التهاب و ضد درد است. از این رو درد پا، قرمزی و التهاب پاها را می‌تواند درمان کند و از بین ببرد.

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن درد پا

10 درمان خانگی برای از بین بردن درد پاها

مواد لازم:

۱/۲ پیمانه جوش شیرین
یک لگن بزرگ آب داغ


دستور کار:

جوش شیرین را به آب داغ اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا حل شود.
پاهای خود را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در این آب بگذارید.
هر چند وقت یکبار باید انجام شود: یک بار در روز

جوش شیرین ضد التهاب، آرامش بخش و خنثی کننده است. همه این موارد دست در دست هم کمک می‌کنند تا درد و التهاب پاها از بین بروند.

استفاده از روغن‌ نارگیل

مواد لازم:

۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
دستور کار:

روغن نارگیل را کف دست‌ها گذاشته و روی قسمت‌های از پا که درد دارد بمالید.
می‌توانید چند قطره روغن اساسی هم به روغن نارگیل اضافه کنید.
پس از مالیدن روغن به پاها، بهتر است با جوراب روی آن را بپوشانید.
هر چند وقت یکبار باید انجام شود: یک بار در روز – بهترین زمان قبل از خواب است. روغن را در محل درد بمالید، جوراب بپوشید و بخوابید.

روغن نارگیل یکی از مواد طبیعی برای درمان هر نوع درد پاست. این روغن حاوی اسیدهای چرب زنجیره-کوتاه هستند که خاصیت ضدالتهابی، ضد میکروب و ضد درد است. همچنین روغن نارگیل با میکروب‌ها مبارزه کرده و باعث حفظ رطوبت و سلامت کف پاها می‌شود.

روغن های ضروری
روغن های ضروری مانند روغن اوکالیپتوس، روغن نعناع و روغن رزماری به تسکین پاهای خسته، زخم و درد کمک خواهد کرد.


1. چهار قطره از هر یک از روغن های اوکالیپتوس و روغن رزماری و دو قطره روغن نعناع را در آب داغ بریزید.


2. پاهای خود را به مدت 10 دقیقه در آن خیس کنید.

داروهای خانگی برای درد پا,درمان پا درد
درخواست مجرب ترین وکلا طلاق فوری
دریافت پاسخ پزشکی در کمترین زمان

از گیاه مریم گلی برای درمان درد پای ناشی از رگ به رگ شدن استفاده کنید


مریم گلی
اگر درد پای شما بعلت فشار، رگ به رگ شدن و یا جراحت است، میتوانید از گیاه مریم گلی برای رهایی از درد استفاده کنید. همچنین می تواند بوی بد پا را کاهش دهید.


1. به آرامی تعداد کمی از برگهای مریم گلی را با دست جدا کرده و سپس آنها را در یک قابلمه که کمی کمتر از یک فنجان سرکه سیب در آن ریخته اید،قرار دهید.


2. مخلوط را بمدت پنج دقیقه بجوشانید.


3. یک پارچه ی پنبه ای را در محلول گرم شده خیس کرده و سپس آنرا روی منطقه آسیب دیده قرار دهید.


4. اینکار را چند بار تکرار کنید.

دانه خردل
دانه خردل در درمان درد پا استفاده میشود و به حذف آب سمی از بدن، بهبود گردش خون و کاهش التهاب و در نتیجه دادن تسکین تورم و درد کمک میکند.


1. مقداری دانه خردل را بکوبید و آنها را به نصف سطل آب گرم اضافه کنید.


2. پای خود را در آن به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار داده و سپس خشک کنید.


دفعه بعد هم که درد پا داشتید، به سادگی میتوانید از هر یک داروهای طبیعی که در بالا ذکر شد استفاده کنید. اما اگر درد غیر قابل تحمل بود و بهبود پیدا نکرد، حتما به دکتر مراجعه کنید.

درمان پا درد با داروهای گیاهی,گیاهان دارویی برای پا درد

مارچوبه درمانی موثر برای درد پای ناشی از التهاب یا ورم است

مارچوبه
مارچوبه درمانی موثر برای درد پا است مخصوصا هنگامیکه درد بعلت التهاب یا ورم باشد. به سادگی ، به مدت چند دقیقه مارچوبه را بخار کنید و سپس آن را بخورید. این نوشیدنی به عنوان یک دیورتیک یا ادرار آور طبیعی عمل می کند، و به دفع کردن مایع اضافی بدن و در نتیجه کاهش التهاب کمک میکند.

سرکه
سرکه در درمان های مختلفی استفاده می شود و می تواند درد پا بر اثر رگ به رگ شدن و یا بعلت های دیگر را با کاهش التهاب تسکین دهد.


• وان را با آب داغ پر کنید. دو قاشق غذاخوری سرکه در آن بریزید. همچنین می توانید نمک دریا یا نمک فرنگی اصل را نیز با آن مخلوط کنید.اگر هیچکدام را نداشتید، فقط از نمک طعام استفاده کنید و پای خود را به مدت 20 دقیقه در آن خیس کنید.

همچنین بخوانید:

به پاهای تان لطف کنید!

فقط کسانی که ماساژ پا را امتحان کرده باشند، می دانند که میان ماساژ دادن و ندادن پاها تفاوت از زمین تا آسمان است! به همین خاطر هم ما تمرکزمان را روی ارائه روش های ماساژدادن پاها گذاشته ایم و سعی داریم تمام زیروبم های لازم را به شما یاد بدهیم تا شما هم از این کار لذت ببرید و انرژی از دست رفته را به پاهای تان برگردانید. برای این کار احتیاج به وسایل اولیه و دانستن نکات لازم دارید.

ماساژ دادن هم مثل خیلی از کارهای دیگر به وسایل خودش نیاز دارد. وسایل ضروری ماساژ پا شامل یک کاسه یا تشت بزرگ است که فقط به همین کار اختصاص دارد، همچنین دو عدد حوله لطیف و گرم و لوسیون و روغن های ماساژ.

اگر بعد از یک روز کاری شلوغ به منزل رسیدید و احساس کردید اگر پاهای تان زبان داشتند، الان شروع به گریه و زاری می کردند، اول از همه، پاهای تان را خیلی تمیز و با آب ولرم بشویید و خشک کنید. بعد تشت یا ظرف کوچکی را که برای ماساژ پا در نظر گرفته اید، آماده کرده و داخلش را با آب ولرم یا داغ پرکنید. (گودی تشت باید طوری باشد که حداقل تا قوزک پای شما را بپوشاند.)

حالا وقت آن رسیده که دست های تان را هم زیر آب گرم بگیرید تا اگر احیانا سرد هستند، خوب گرم شوند و آماده برای ماساژ دادن.

حوله ها، لوسیون و روغن را دم دست تان بگذارید. ترجیحا یک بالش یا کوسن در اطرافت تان داشته باشید تا بتوانید موقع ماساژ از آن استفاده کنید. تاکید داریم که این وسایل را نزدیک تان بگذارید که وسط ماساژ مرتب مجبور نشوید بلند شوید و دنبال شان بروید. این کار باعث می شود پا اصطلاحا سرما بخورد.

می توانید موزیک مورد علاقه تان را بگذارید و در حین مراحل بعدی از آن لذت ببرید. (بازهم یادتان باشد، کنترل پخش موزیک را در دسترتان بگذارید.)

یک جفت جوراب روفرشی لطیف و نرم تهیه کنید و آن را به صورت اختصاصی برای وقت هایی در نظر بگیرید که ماساژ پا دارید.

منبع: darovadarman


[ بازدید : 199 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار روز دنیا در زمینه بهداشت و سلامت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]